Tändkurva M20 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tändkurva M20 Turbo
Hallå!
Ni som har mappat m20 med turbo, hur hög tändning brukar ni våga köra med? På olika varvtal och last?
Jag förstår om inte bmwandreas eller bäckis vill avslöja sina hemlighter , men ni andra som mappat m20?
Hur hög tändning vågar man ge den vid runt 1 bar?
Edit: Jag kör med vanlig BF98 och runt 8.2:1 i kompförhållande.
Ni som har mappat m20 med turbo, hur hög tändning brukar ni våga köra med? På olika varvtal och last?
Jag förstår om inte bmwandreas eller bäckis vill avslöja sina hemlighter , men ni andra som mappat m20?
Hur hög tändning vågar man ge den vid runt 1 bar?
Edit: Jag kör med vanlig BF98 och runt 8.2:1 i kompförhållande.
Mustang -69a
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Amplify wrote:Ingen som kan fixa fram ett motronic chip med lite backad tändning till m20? Man tycker att det borde finnas många köpare på en sådan produkt.
Det finns program o ladda hem, ifrån internet, sen så måste du ha ett eprom chip o brännare, så kan du göra det själv. finnms även komplett lista så att du kan ladda hem program varan som sitetr i orginal chipet, oså kan du ändra tändningen osånt.
Jag hitatde det på nätet, så jag har det på dtaan.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Maverick wrote:Fido85 wrote:ähh gå och ta i kragen deras så får dom avslöja lite hemlisar åt oss
Fast dom ska ju leva på att mappa bilar, så vill dom hålla sånt för sig själv förstår man ju!
joo det skulle vem som helst göra så det är helt rätt i att inte avslöja allt
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
jag tycker att det låter väldigt snålt med så lite tändning
slå i en skvätt e85 i tanken så ska ni se på grejjor.
jag ligger på typ 30 gader vid 1.5 bar med 9.6:1 i komp i min volvosnurra, skulle gå å lägga på mer tändning, är rätt långt kvar till pmax å egt ligger desutom rätt högt men vevstakarna är nog inte lika förtjusta i det heller
slå i en skvätt e85 i tanken så ska ni se på grejjor.
jag ligger på typ 30 gader vid 1.5 bar med 9.6:1 i komp i min volvosnurra, skulle gå å lägga på mer tändning, är rätt långt kvar till pmax å egt ligger desutom rätt högt men vevstakarna är nog inte lika förtjusta i det heller
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
peppe wrote:Bmwandreas wrote:Dom bmw motorer vi provat med E85 har varit lika spikkänsliga som på V-power.
V-power är överlägset bästa soppan man kan ta från en pump, synd att det inte finns norr om Sundsvall.
Hur mycket tändning skulle man våga åka med om man körde på VP racefuel? Max ladd 1,5kg.
VP CSP eller VP 109 motorsport? Ganska stor skillnad på dessa bränslen då CSP är en klassad soppa för motorsportklasser där bränslet inte är fritt. 109 motorsport är säkerligen MYCKET bättre.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta