lite bilder som ja lovat
Började me växellänkaget
Sen vart d kardan sen vart det ett uppehåll för bror skulle iväg å tävla i enduro så han behövde en chefsmek.
sen vart d kylare och d sista av elen till motorn
sen böt jag insug drog ström till starten och på men slangen till svacylinder som nån dåre hade dragit gängpaj i så en ny sån och slang lär jag ha.
sen nya skrivar och 6 st pinnbultar så satt limporna med nya pakningar,och även lmm och alla dess slangar.
kvar att göra är att skruva bort den jävla slavcylindern på med avgaset och front,sen lista varför den larmar hela tiden vill ju provstarta
Fredde wrote:Nu vet jag iofs inte vad den andra ägaren gjort med bilen sen jag hade den. Kan dock berätta att bilen från början är en Automat som jag bytade till manuell. Dvs automatlåde styrboxar. Om det inte är bytt nu så kolla upp det, så att bilen ligger i drive om du försöker starta.
ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.
Larmet hade jag aldrig problem med. jag hade någon enkel lösning med tändningen, Lurade Bilen att den var i Drive och körde startknapp direkt till startmotorn. Inga konstigheter
Fredde wrote:Nu vet jag iofs inte vad den andra ägaren gjort med bilen sen jag hade den. Kan dock berätta att bilen från början är en Automat som jag bytade till manuell. Dvs automatlåde styrboxar. Om det inte är bytt nu så kolla upp det, så att bilen ligger i drive om du försöker starta.
ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.
Larmet hade jag aldrig problem med. jag hade någon enkel lösning med tändningen, Lurade Bilen att den var i Drive och körde startknapp direkt till startmotorn. Inga konstigheter
Fixa så den är i N istället, då kan du starta som vanligt.
Kopplade ihop 2 kablar nere vid spaken och sen funkade det kanon.
Gjorde så när man manuellkonverterade min automat m535a..
Rikard B wrote:
ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.
Larmet hade jag aldrig problem med. jag hade någon enkel lösning med tändningen, Lurade Bilen att den var i Drive och körde startknapp direkt till startmotorn. Inga konstigheter
Fixa så den är i N istället, då kan du starta som vanligt.
Kopplade ihop 2 kablar nere vid spaken och sen funkade det kanon.
Gjorde så när man manuellkonverterade min automat m535a..
ja men jag tror d redan är gjort för jag hittade en stam extra som inte fanns på min 528 som det var bygglat kablar i,när man ska låsa med nyckeln går inte knappen till låset ner på förrardörren,Och man får inte ner den med handen heller,kan vara därför den larmar?
Nu äntligen har man hunnit skruva lite bmw igen,har ett projekt ihop med en polare en golf som ska bli ratlook som tagit mycke av tiden,men detta har nänt sen sist.
Det rätta spjällhuset har hittat dit
Även fronten hitta dit
avgassystemet ihop med grenrören va lite pilligt att få ihop d själv för avgaset går inte att ta isär
avgaset igen
och den felande länken skulle jag tro till att den inte startar nån som kan nått om hur man kopplar bort larmet tillsvidare eller nåt knep för gärna säga d
lill hajjen min reservdels bil som va så rolig så jag har inte skruvat ner den mest sladdat
nu har jag satt dit en kjol å kolla på d förbannade larmet nu är förrardörren fixad så centrallåset funkar osv,men fortfarande startspärr,eller kan d va så att inte soppa pump å startmotor funkar ialf?
Kolla om det finns någon snorgrön svartgul kabel som är inskarvade i larmet, om det göt det så sätt tillbaka det utan larmet..
grön är tändningsplus till motorn och svart gul är till starten..
bmw_fredde wrote:Kolla om det finns någon snorgrön svartgul kabel som är inskarvade i larmet, om det göt det så sätt tillbaka det utan larmet..
grön är tändningsplus till motorn och svart gul är till starten..
nu har jag kommit en bit tog ur säkringarna till larmet och tog bort massa kapplar som var ihop skarvade med original härvan och satt ihop med varann.så nu går pumpen på relä som den ska,men då måste kontakten till start motorn vara ur,va kan d bero på?,är den gröna motorstyrnings kabeln 1,5 kvadrat typ?
Äntligen fick ett ryck och rensa allting va larm hette,då börja soppa pumpen på att jobba,åkte fram å köpte soppa.Men startmotorn gick inte till och efter 45 min felsökning fick jag nog å drog nytt till den,startmotorn gick väl 10 varv sen small det igång.Nu vill jag ha en fungerande kopplingscylinder