Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jag bjuder
Jo det känns jääävligt kul faktiskt. Innebär mycket åka i sommar då det finns pengar att röra sig med. Gäller få klart bilen först dock.
Börjar redan imorgon, tar studenten tors den 28é. Är ledig från skolan tills dess för att jobba, muhaha
Mvh
Jo det känns jääävligt kul faktiskt. Innebär mycket åka i sommar då det finns pengar att röra sig med. Gäller få klart bilen först dock.
Börjar redan imorgon, tar studenten tors den 28é. Är ledig från skolan tills dess för att jobba, muhaha
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Kul att du fått jobb. Har hela tiden undrat hur fan du orkar hålla på med en obefintlig budget!
Det blir nog bra mkt roligare nu
Det blir nog bra mkt roligare nu
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nej fyfan vad lyxigt jag ska leva första månaderna
Det är en av anledningarna till varför det velas så mycket med delar och skit, måste få in deg på något sätt. Köpa billigt sälja dyrt är melodin.
Ska bli gött och slippa alla svartjobb nu och få mer fritid + tid med egna bilen.
Trött på allt som heter skruva nu men blir galen om jag inte får köra.
Mvh
Det är en av anledningarna till varför det velas så mycket med delar och skit, måste få in deg på något sätt. Köpa billigt sälja dyrt är melodin.
Ska bli gött och slippa alla svartjobb nu och få mer fritid + tid med egna bilen.
Trött på allt som heter skruva nu men blir galen om jag inte får köra.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Den kommer från Hansen racing, säljs b.la av Mekonomen.
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Mekonomen har det inte inlagt i sina egna system, om jag förstod personalen rätt.
Det går att hitta nummret i en katalog, "Hansen Racing". Om Mekonomen i Norge är ÅF för dom.
Men jag ska fixa nummret.
Mvh
Det går att hitta nummret i en katalog, "Hansen Racing". Om Mekonomen i Norge är ÅF för dom.
Men jag ska fixa nummret.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
SP-201 Black - det är det enda jag kan se ang krymplacken.
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Det velas fram och tillbaka mellan motorerna men jag får skylla på att jag nyss fick jobb och möjligheterna är lika stora som mina kalsonger. S50n var som tidigare skrivet "lånad" utav en kompis, det hade varit riktigt fränt med S50 men innerst inne är jag 19 år och gillar när det pyser och woshar samtidigt som det skjuter på grönjävulskt.
S50n åker ur och in kommer en - M20B27 turbo
Jag lovar att köra med denna så ni slipper mer tjat
Motorn i fråga har suttit i en annan E30 men då blocket var sprucket så blir det nya saker.
Allting finns färdigt och hemma och ska bara monteras ihop. Receptet blir:
* M20 block. Honat, deckat och o-ringat.
* 130mm M20 stakar. Viktade och polerade.
* M20 525 kolvar.
* Svetsad topp av PPF med Z45.
* Haltech E11 V2.
* Kullagrad turbo.
* 618 platta med 6-puckad sinter.
* PPF grenrör.
* Nuke BTR.
* Nuke fuelrail.
* 788cc spridare.
* ARP till toppen.
Alla tryckrör är färdiga och lackade.
Allting finns hemma nu men det nya blocket ska monteras ihop bara innan jag lyfter ner allt. Alla prylar kördes med (utom nya blocket) för tre dagar sedan så det är bolt on med allt när blocket är ihop
Motorn har bromsats till 398whp och då i 2.5l utförande. Jag vill bara att det ska funka i sommar men potential för att sladda finns
Laddtrycket kommer väldigt tidigt så det blir ett riktigt brett register vilket är kul. Det med ett bra chassi lär bli svinroligt på bana.
Bilder:
Mvh
S50n åker ur och in kommer en - M20B27 turbo
Jag lovar att köra med denna så ni slipper mer tjat
Motorn i fråga har suttit i en annan E30 men då blocket var sprucket så blir det nya saker.
Allting finns färdigt och hemma och ska bara monteras ihop. Receptet blir:
* M20 block. Honat, deckat och o-ringat.
* 130mm M20 stakar. Viktade och polerade.
* M20 525 kolvar.
* Svetsad topp av PPF med Z45.
* Haltech E11 V2.
* Kullagrad turbo.
* 618 platta med 6-puckad sinter.
* PPF grenrör.
* Nuke BTR.
* Nuke fuelrail.
* 788cc spridare.
* ARP till toppen.
Alla tryckrör är färdiga och lackade.
Allting finns hemma nu men det nya blocket ska monteras ihop bara innan jag lyfter ner allt. Alla prylar kördes med (utom nya blocket) för tre dagar sedan så det är bolt on med allt när blocket är ihop
Motorn har bromsats till 398whp och då i 2.5l utförande. Jag vill bara att det ska funka i sommar men potential för att sladda finns
Laddtrycket kommer väldigt tidigt så det blir ett riktigt brett register vilket är kul. Det med ett bra chassi lär bli svinroligt på bana.
Bilder:
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Tror också detta kan bli bra
Lär vara sjukt rolig med tidig respons. Ska bli kul att se hur Haltech fungerar också.
Mvh
Lär vara sjukt rolig med tidig respons. Ska bli kul att se hur Haltech fungerar också.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com