Det velas fram och tillbaka mellan motorerna men jag får skylla på att jag nyss fick jobb och möjligheterna är lika stora som mina kalsonger. S50n var som tidigare skrivet "lånad" utav en kompis, det hade varit riktigt fränt med S50 men innerst inne är jag 19 år och gillar när det pyser och woshar samtidigt som det skjuter på grönjävulskt.
S50n åker ur och in kommer en - M20B27 turbo
Jag lovar att köra med denna så ni slipper mer tjat
Motorn i fråga har suttit i en annan E30 men då blocket var sprucket så blir det nya saker.
Allting finns färdigt och hemma och ska bara monteras ihop. Receptet blir:
* M20 block. Honat, deckat och o-ringat.
* 130mm M20 stakar. Viktade och polerade.
* M20 525 kolvar.
* Svetsad topp av PPF med Z45.
* Haltech E11 V2.
* Kullagrad turbo.
* 618 platta med 6-puckad sinter.
* PPF grenrör.
* Nuke BTR.
* Nuke fuelrail.
* 788cc spridare.
* ARP till toppen.
Alla tryckrör är färdiga och lackade.
Allting finns hemma nu men det nya blocket ska monteras ihop bara innan jag lyfter ner allt. Alla prylar kördes med (utom nya blocket) för tre dagar sedan så det är bolt on med allt när blocket är ihop
Motorn har bromsats till 398whp och då i 2.5l utförande. Jag vill bara att det ska funka i sommar men potential för att sladda finns
Laddtrycket kommer väldigt tidigt så det blir ett riktigt brett register vilket är kul. Det med ett bra chassi lär bli svinroligt på bana.
Bilder:
Mvh