Nu börjar det hända en del på BMW-fronten här. Jag köpte bilen av en jobbarkompis för tre år sedan och tänkte använda bilen som bruksvagn och trimma den andra bilen, planerna ändrades... Sen kom lumpen och tog all min tid. Under de femton månader jag låg inne lyckades jag iaf få in bilen i garaget och demontera den. Ett tag kändes det som att jag inte gjorde annat än plocka isär bilen och det kändes rätt så hopplöst att den skulle bli bil igen.
Nu efter muck har jag lyckats få tag på en M30b35 från en E28 samt lackat bilen. Under lumpentiden fixade jag lite smågrejer som en KKK24 och en S2-wastegate. På elmia i påskas köpte jag en IC som förhoppningsvis kommer räcka ett tag.
Tanken var egentligen att bygga på en M20b25 från början men så sprang jag på den här motorn som dessutom var i snuskigt bra skick för att sitta i en skrotad bil så jag köpte den. Ska bli kul att se hur den kommer gå med en KKK24

Bilder som inte ger färgen rättivsa hittar ni på http://www.gatbilar.se/viewImage.php?car=1467&big=6345
Hittintills är följande gjort på bilen:
Kaross:
mörkröd pearl med mattsvart huv
mattsvart motorrum
Chassi:
Helt nyrenoverad framvagn, nya bussningar överallt förutom bärarmsbussningarna bak som ska bytas till polybussningar.
Drivlina/motor:
M30b35 med KKK K24
m535 diff bak
Megasquirt v3
Detta är mitt första bilbygge så jag satsar inte på någon överdriven effekt utan mest att lära mig så att jag kan höja effekten allt eftersom. Jag har inte mycket pengar att röra mig med så mycket av grejerna till bilen är köpta genom kontakter som gett mig bra pris.
Jag hoppas bli klar med bilen till Säve depå så att jag kan se vad den presterar