
Spec
BMW 320i -92
Kaross: Breddad, fullbur, ombyggt fjäderbenstorn och rambalk för att få plats med turbo och grenrör.
Motor: m50b25 Vanos(med bortplockad vanos) renoverad med nya lager, ringar, 3.5mm MLS, arp, renoverad topp med dubbla ickevanos insugskammar, mirafräst etc.
Växellåda: M3/328 zf
Turbo: Holset hx40 med avgashus 14, egentillverkat pulssplitgrenrör.
Motorstyrning: Vipec v44, VAG spolar och 788cc spridare.
Kylning: 400x300x76 IC, Orginal kylare och 25 raders oljekyl.
Koppling: Sachs 618 tryckplatta med 6-puck sinter och svarvat m20 svänghjul.
Bakvagn: m3/328 hybrid
Chassie: Spax RSX coilovers, Millway bussningar i bärarmarna fram, powerflex bak, Millway ställbara topplagringar fram.
Bromsar: e46 330 bromsok, ATE Powerdiscs 325x25 (330 e46), Tarox
belägg, Tarox stålomspunna slangar.
Hjul: BBS motorsport fälgar 9x17 et-7
Inredning: Sparco ratt 350mm diameter och 90mm djup.