Pekka - E28 470whp End of the story...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Var inte bakis, det var febern som kröp fram, mår riktigt kasst idag men har gjort ett ryck med fjädringen, bilen står utan fjädring fram och bak, blir Sachs sportdämpare från alpina fram och bak istället som det verkar nu. Så kan sälja nya Bilsteindämpare och fjädrar till e28!
Last edited by P3kka on 13 Apr 2009, 18:58, edited 1 time in total.
Lägesraport.
Ja nu är fjäderbenen på platts fram och bak. kvällen har gått åt att krånga med läckande bromsrör men nu ska det förhoppningsvis vara tätt, ska ta någon till hjälp att lufta koppling och broms i morgon. dock stötte jag på ett problem när den skulle ner på hjul får inte dit framhjulen, bromsarna tar i så ska leta fram nå större kringlor och blåsa till garaget igen.
Ja nu är fjäderbenen på platts fram och bak. kvällen har gått åt att krånga med läckande bromsrör men nu ska det förhoppningsvis vara tätt, ska ta någon till hjälp att lufta koppling och broms i morgon. dock stötte jag på ett problem när den skulle ner på hjul får inte dit framhjulen, bromsarna tar i så ska leta fram nå större kringlor och blåsa till garaget igen.
P3kka wrote:Lägesraport.
Vad är de för mått på dom nya skivorna? Tar det i mycket?
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Resgard wrote:P3kka wrote:Lägesraport.
Vad är de för mått på dom nya skivorna? Tar det i mycket?
Intressant, ska kolla upp det i morgon för vet faktist inte själv
Så pass att de inte finns möjlighet att plåtisarna går på Men har ju 5ek alu som får sitta på tills vidare..
Känns som att jag har jobbat med fel saker dom sista dagarna, väghållning och bromsar - men nu är det iaf klart!
Om 4 veckor ska projektet vara skrivet och inlämnat. inkl 2 veckor att skriva så vet inte hur jag ska hinna
Bestämt mig för att ta bilen fyra mil närmare lägenheten så att jag kan vara där och skruva varje dag, dock får jag stå under bar himmel men de är en upp offring som allt annat
Om 4 veckor ska projektet vara skrivet och inlämnat. inkl 2 veckor att skriva så vet inte hur jag ska hinna
Bestämt mig för att ta bilen fyra mil närmare lägenheten så att jag kan vara där och skruva varje dag, dock får jag stå under bar himmel men de är en upp offring som allt annat
Ja nu är bilen i Mora, polaren kom hem från köping idag med sin Evo, skojar inte om att jag vart pepp och taggad på att göra klart bilen nu!
Last edited by P3kka on 18 Apr 2009, 00:20, edited 1 time in total.