Den står ca 9-10 mm på skalan, flyttar jag den 1 mm så ökar tomgången och den börjar få för mycket, den får även för mycket som jag spänner mer..Chrille wrote:hmm.. vad står nålen på på tomgång?Misano wrote:Nu har jag vart ute och testat. LMM på trycksidan, 0,5 bar.
Jag har ett turbocenterprogram i nu, kan inte svara på hur det är med orig chip.. Men LMM är inte hårt spänd alls, jag har den original 535 nu är bra gasrespons, svarar direkt.
Fan va kul det var att åka E30 turbo igen
KALL: Går fett!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
men det är ju så att ni har LuftMängsMätare och då mäter den mängden...
men hade ni haft LuftMassaMätare hade det ju varit annorlunda, för trycksätter du luften komprimeras den ju och då blir LuftMängdsMätaren lurad att det inte är så mycket luft, som det faktiskt är....
detta tror jag är förklaringen....
men hade ni haft LuftMassaMätare hade det ju varit annorlunda, för trycksätter du luften komprimeras den ju och då blir LuftMängdsMätaren lurad att det inte är så mycket luft, som det faktiskt är....
detta tror jag är förklaringen....
Nu har jag gjort som ni sa... LMM:en sitter nu på sugsidan...Bmwandreas wrote:Flytta lmm till sugsidan.
Den ska inte sitta på trycksidan.
PROBLEM!!!
Nu går inte bilen alls

Det orkar varva ca 3000 rpm på fullgas o stinker soppa???
Vad har ja gjort för fel?
jag har kollat allt, finns inget läckage eller liknande, har även labbat me fjädern till LMM.. inget hjälper...
Är precis som om den inte får luft som den ska, typ som den låg nåt o täppte till i nått av tryckrören???
Är tacksam för snabba svar.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Nej... detta ska ju funka.... !!!
Please hjälp någon...
Please hjälp någon...

Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Vilka problem alla får med detta. Jag satte på trycksidan och lät fjädern vara orginal 535 spänd. Funkade på en gång. Provade att kugga om den men då verkade den gå snålt på vissa varv. Sen att den drar mer sås är oundvikligt pga mer effekt och fetare blandning. Det är ju inte precis optimalt med denna metod att berika bränslet. Om jag skulle bygga liknande konvertering igen hade jag gjort som Mirre säger, köpt ett Megasquirt.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Chrille
Om du släpper på fjädern, då ger du mindre soppa till motorn, samnt hur står ditt btr tryck nu när du har flyttat lmm nu.?
Det som gör att bilen känns klen, det är nog för att du dränker den i soppa.
Mitt råd släpp fjädern på lmm inet för mycket, dock, samnt så släpper du på btr tryck, o ser hur bilen blir då, men håll koll så du inet släpper för mycket så den börjar o spika.
Om du släpper på fjädern, då ger du mindre soppa till motorn, samnt hur står ditt btr tryck nu när du har flyttat lmm nu.?
Det som gör att bilen känns klen, det är nog för att du dränker den i soppa.
Mitt råd släpp fjädern på lmm inet för mycket, dock, samnt så släpper du på btr tryck, o ser hur bilen blir då, men håll koll så du inet släpper för mycket så den börjar o spika.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Jag röstar fortfarande på o ha den kvar på trycksidan som bmw andreas ochså har sagt.
Sen ahr jag för mig för länge sen att jag läste på autopower att 535lmm är en luftmasse mätare, om den komemr ifrån en nya 535 årsmoddel kommer jag doick inte ihåg
Då är det bättre o göra som jags krev för första gången, att sänka btr trycket o ställ lmm som den står typp ifrån början o börja om igen, så får du nog utan problem det o funka på bilen.
Sen ahr jag för mig för länge sen att jag läste på autopower att 535lmm är en luftmasse mätare, om den komemr ifrån en nya 535 årsmoddel kommer jag doick inte ihåg

Då är det bättre o göra som jags krev för första gången, att sänka btr trycket o ställ lmm som den står typp ifrån början o börja om igen, så får du nog utan problem det o funka på bilen.
Men Andreas har ju sagt att den skall sitta på sugsidan!!! Det var det som fick mig att flytta skiten!
jag får inte ens upp nåt laddtryck så turbon hörs inte ens... bara ryker svart o luktar soppa...
Btr trycket ligger på ca 2,2 bar..
Så hur ska den vara.. på trycksida eller sugsidan...
De flesta hånade mig o tyckte att ja var dum som satt LMM:en på trycksidan och påstod att den skulle sitta på sugsidan o att bilen skulle gå perfekt då... Inte gör den det.... En polare till hade sin LMM på sugsidan o de funkar klockrent???
Ånej, det ha inte me LMM fjädern o göra även om ja håller emot den så att den inte öppnar så mycket så fetar fortfarande bilen.Bmwandreas wrote:Flytta lmm till sugsidan.
Den ska inte sitta på trycksidan.
jag får inte ens upp nåt laddtryck så turbon hörs inte ens... bara ryker svart o luktar soppa...
Btr trycket ligger på ca 2,2 bar..
Så hur ska den vara.. på trycksida eller sugsidan...
De flesta hånade mig o tyckte att ja var dum som satt LMM:en på trycksidan och påstod att den skulle sitta på sugsidan o att bilen skulle gå perfekt då... Inte gör den det.... En polare till hade sin LMM på sugsidan o de funkar klockrent???
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Alla förstår sig på och alla har hört olika..ingen har själv provat...
Teori = När man vet allt men ingenting fungerar.
Praktik = När allting fungerar men ingen vet varför.
Lysna inte på vad andra säger...Gör som du tycker känns rätt!!
Teori = När man vet allt men ingenting fungerar.
Praktik = När allting fungerar men ingen vet varför.
Lysna inte på vad andra säger...Gör som du tycker känns rätt!!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Svintoleffe wrote:Jag röstar fortfarande på o ha den kvar på trycksidan som bmw andreas ochså har sagt.
Sen ahr jag för mig för länge sen att jag läste på autopower att 535lmm är en luftmasse mätare, om den komemr ifrån en nya 535 årsmoddel kommer jag doick inte ihåg![]()
Då är det bättre o göra som jags krev för första gången, att sänka btr trycket o ställ lmm som den står typp ifrån början o börja om igen, så får du nog utan problem det o funka på bilen.
klart att 535 lmm inte är nån luftmassemätare heller...
en helt vanlig mängdmätare med kläppa ju.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Hittils så har mian kompisar sagt att lmm ska sitat på sugsidan, samnt att även dom Kör enbart sian bygegn med lmm på sugsidan.
Samnt att jag har även läst på diverse forum om att lmm sak sitta på sugsidan.
Ryck ur sladden ur lmm, o se hur bilen beter sig då, för då går nödprogarmet in.
Jag tror att det är något annat som jävlas på bilen din, låter precis som att någon ting har hängt sig o låst typ btr på fullt tryck, den sak inet fetta gien annars.
Jag har varit med om, på 325 att det är någonting som har hängt sig, o då har bilen fettat på så mycket, så att på 10 liter kom jag två mil
O då gick bilen knappt framåt, den tvär dog på topp varven, Men dessa problem baar försvann av sig själv.
Men det syntes på lamnbdan att något var fel, på grund av att får man ett lam,bda värde på 900 o öker ju varvmare bilen är då är det något väldigt väldigt galet:(
Samnt att jag har även läst på diverse forum om att lmm sak sitta på sugsidan.
Ryck ur sladden ur lmm, o se hur bilen beter sig då, för då går nödprogarmet in.
Jag tror att det är något annat som jävlas på bilen din, låter precis som att någon ting har hängt sig o låst typ btr på fullt tryck, den sak inet fetta gien annars.
Jag har varit med om, på 325 att det är någonting som har hängt sig, o då har bilen fettat på så mycket, så att på 10 liter kom jag två mil

O då gick bilen knappt framåt, den tvär dog på topp varven, Men dessa problem baar försvann av sig själv.
Men det syntes på lamnbdan att något var fel, på grund av att får man ett lam,bda värde på 900 o öker ju varvmare bilen är då är det något väldigt väldigt galet:(
Jag har testat att ha LMM på både sug och trycksidan. Slutsatsen är att det fungerar precis lika bra vart men än sätter den, bara allt annat är ok.
Innan man börjar skruva på fjädern, märk vart orig. spänning är så man kan gå tillbaka och ha något att utgå ifrån. Har du justerbar/progressiv btr? Byt till original i så fall, det fungarar ju.
Innan man börjar skruva på fjädern, märk vart orig. spänning är så man kan gå tillbaka och ha något att utgå ifrån. Har du justerbar/progressiv btr? Byt till original i så fall, det fungarar ju.
Sådär.. har nu flyttat tillbaka LMM till trycksidan igen o nu funkar det okej igen....
Så jäkla skumt alltså..
Varför funkar de för alla andra me LMM.en på sugsidan?
Så jäkla skumt alltså..

Varför funkar de för alla andra me LMM.en på sugsidan?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II