525 E34 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Inte nu sist iaf. Du ser på vridkurvan att det är över 4500 rpm.
kurvan är samma som förra året..
enda skillnaden är ju att när vi hade så mycket problem med misstädningar i rotortesten så ställde vi ner belastningen.. och rätt mycket då..
sen när allt börja lira så ställde vi aldrig upp den igen..
ska väl bromsa om fram mot sommaren så man får kurvan på papper.. förra året så va de fullt ladd runt 3500. och i år är de inge gjort åt maskin
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Karel021 wrote:Bmwandreas wrote:Inte nu sist iaf. Du ser på vridkurvan att det är över 4500 rpm.
kurvan är samma som förra året..
enda skillnaden är ju att när vi hade så mycket problem med misstädningar i rotortesten så ställde vi ner belastningen.. och rätt mycket då..
sen när allt börja lira så ställde vi aldrig upp den igen..
ska väl bromsa om fram mot sommaren så man får kurvan på papper.. förra året så va de fullt ladd runt 3500. och i år är de inge gjort åt maskin
På en dynojet som arbetar med roterande massan i rullen tar det sjukt lång tid innan man har fullt ladd sen går det fort. Därför jobbar motorn upp laddtrycket tidigare. På filmen låter det inte som ni kör så kort ramptid i dynojeten. Man kan inte ställa motståndet utan bara ramptiden på hur fort pullet ska gå.
Bmwandreas wrote:Karel021 wrote:Bmwandreas wrote:Inte nu sist iaf. Du ser på vridkurvan att det är över 4500 rpm.
kurvan är samma som förra året..
enda skillnaden är ju att när vi hade så mycket problem med misstädningar i rotortesten så ställde vi ner belastningen.. och rätt mycket då..
sen när allt börja lira så ställde vi aldrig upp den igen..
ska väl bromsa om fram mot sommaren så man får kurvan på papper.. förra året så va de fullt ladd runt 3500. och i år är de inge gjort åt maskin
På en dynojet som arbetar med roterande massan i rullen tar det sjukt lång tid innan man har fullt ladd sen går det fort. Därför jobbar motorn upp laddtrycket tidigare. På filmen låter det inte som ni kör så kort ramptid i dynojeten. Man kan inte ställa motståndet utan bara ramptiden på hur fort pullet ska gå.
okaj..
jämför med förra året så va de mycket kortare pulls i år..
enda skyllnaden från förra året är att då drog vi den 6500 i år till 7000
Bmwandreas wrote:Kör bara grundtryck 1.0-1.5 bar nu. 480 whp räcker bra. Orkar inte byta låda..
Faktist helt ok spool, laddar fullt vid 4500 rpm och jag drar till 7500 rpm.
Vad har du för info på den snurran, fundera på en gt42 med lilla avgashiset dvs 1.22 A/R på min M20B25
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Avvah wrote:Bmwandreas wrote:Kör bara grundtryck 1.0-1.5 bar nu. 480 whp räcker bra. Orkar inte byta låda..
Faktist helt ok spool, laddar fullt vid 4500 rpm och jag drar till 7500 rpm.
Vad har du för info på den snurran, fundera på en gt42 med lilla avgashiset dvs 1.22 A/R på min M20B25
Jag har 1.22 . Är bra seg, men man vänjer sig.
Nu är den körd ett par mil och allt funkar fint, så jag tänkte plocka upp den i bänken och se hur mycket den ger på 2 bar +. Man lär ju ha 600+ whp