RoDe wrote:hmmm... ni beställer väl till 328 MANUELL???
den har rätt längd och stora hardyn.
Självklart! Automatstången stämmer inte ens i längd då den är 1345 lång... Men att alla från 328 manuell ska passa är helt fel! Även den finns med lilla hardyn uppenbarligen! Den senaste jag fick uppmätt var 5vxl manuell men hade ett bult-avst. på 78mm vilket innebär lilla hardyn! Stora har bult-avst. på 96mm
RoDe wrote:hmmm... ni beställer väl till 328 MANUELL???
den har rätt längd och stora hardyn.
Självklart! Automatstången stämmer inte ens i längd då den är 1345 lång... Men att alla från 328 manuell ska passa är helt fel! Även den finns med lilla hardyn uppenbarligen! Den senaste jag fick uppmätt var 5vxl manuell men hade ett bult-avst. på 78mm vilket innebär lilla hardyn! Stora har bult-avst. på 96mm
konstigt, vad har dom bilarna haft för växellåda då???
släng ihop det med e30 kardanen bara byta medbringare på växel lådan du vet den hardyskivan sitter på. bara pilla bort låsbrickan eller vad man ska kalla den å sen skruva av muttern sen e det bara å knacka av medbringaren å sen som dom säger i hayns böckerna så monterar du i omvänd ordning
Carlsson wrote:släng ihop det med e30 kardanen bara byta medbringare på växel lådan du vet den hardyskivan sitter på. bara pilla bort låsbrickan eller vad man ska kalla den å sen skruva av muttern sen e det bara å knacka av medbringaren å sen som dom säger i hayns böckerna så monterar du i omvänd ordning
å vad passar sig för längd på kardanski då? e30 kardan e väll längre?
Carlsson wrote:släng ihop det med e30 kardanen bara byta medbringare på växel lådan du vet den hardyskivan sitter på. bara pilla bort låsbrickan eller vad man ska kalla den å sen skruva av muttern sen e det bara å knacka av medbringaren å sen som dom säger i hayns böckerna så monterar du i omvänd ordning
å vad passar sig för längd på kardanski då? e30 kardan e väll längre?
beror på om du har ifrån en med 6a eller 4a! 6ans kardan är kortare
funkade iallafall för mig på min e30 tills jag hittade en e28 kardan.
Jag har en fråga skriver i den här tråden om det går bra ?
Jag har en 320-85 med m50 och en ZF låda som satt i en E36 325a har bakvagn och klump från en E30 325 och undrar vilken hardy ,kardan,stödlager jag ska ha för att det ska passa? eller måste jag svarva balancera upp en egen ?
tobbebe wrote:Jag har en fråga skriver i den här tråden om det går bra ?
Jag har en 320-85 med m50 och en ZF låda som satt i en E36 325a har bakvagn och klump från en E30 325 och undrar vilken hardy ,kardan,stödlager jag ska ha för att det ska passa? eller måste jag svarva balancera upp en egen ?
främre del ifrån e36 328 kardan med zf manuell låda och bakre del ifrån e30 kardan och så flyttar du över e30 stödlagret till e36 kardan så passar det som handen i handsken
främre del ifrån e36 328 kardan med zf manuell låda och bakre del ifrån e30 kardan och så flyttar du över e30 stödlagret till e36 kardan så passar det som handen i handsken
Det måste ju betyda att E30 bakre kardandel och 328ans bakre kardandel är lika långa.
Jag har ZF och komplett 328-kardan samt E30 bakre stora klump. Eller skiljer det i längd på ZF-lådorna från 325 och M3?
Jag har en fråga skriver i den här tråden om det går bra ?
328 kardan (med stora hardyn) passar zf lådan med stora hardyn och e30 325 bakklump.
När man delar använder man en kortad 5serie främre del för att få stora hardyn samt e30 325 bakre del.
328 kardan delas inte, utan man modifierar e36 stödlagrets fästpunkter lite (bara att borra hål) så passar allt.