Ludde_ wrote:Hur var problemet med skenande laddtryck nu?
Kunde du hålla laddet nere?
jag portade wg ordentligt mot rören och så har ja gjort så att avgaserna från wg följer med avgaserna från dp i nästan exakt samma riktning...tidigare så hade ja utblåset från wg direkt i sidan på dp och min mening är att ja tror att det då bildades turbulens så avgaserna från wg hade lite svårt att åka ut då avgaserna från dp kom och "stoppade upp"...hoppas du förstår =)
Ludde_ wrote:Hur var problemet med skenande laddtryck nu?
Kunde du hålla laddet nere?
jag portade wg ordentligt mot rören och så har ja gjort så att avgaserna från wg följer med avgaserna från dp i nästan exakt samma riktning...tidigare så hade ja utblåset från wg direkt i sidan på dp och min mening är att ja tror att det då bildades turbulens så avgaserna från wg hade lite svårt att åka ut då avgaserna från dp kom och "stoppade upp"...hoppas du förstår =)
Jodå jag förstår
tänkte mer på om du provkört sen du drog om röret och portade wgn?
så du vet om det går att hålla nere laddet?
Ville ha 0.8 men tror att ja dock har för liten wg så jag ligger på 1.1...
Okej, jag kommer nämnligen köra med samma snurra och har planer på liknande wg dragning/placering men då blir det att köra 50mm wg istället.
mitt mål är att helst komma ner till 0,6-0,7 men jag får nog va glad om jag kan ligga stabilt på 1bar
Oturen bara öser över en...åkte ut till garaget idag för att kolla luftningen och efterdra toppbultarna...
Hade väl på bilen en kvar igår och gick fint och så...
så ja började plocka bort spolen så ja kunde dra bultarna och när ja lyfte på ventilkåpan så var det ganska mkt vitt gegg på den...PANIK!!
Farsan anländer efter en stund och vi konstaterar att vi gjorde ett misstag....! Tänkte inte på att det vattnet som eventuellt var kvar i toppen åkte ner i tråget när vi släppte på detta...
Åkte iväg och köpte filter och 10l olja för att köra igenom 2ggr...
Hällde i olja och körde den till 80grader....bort med pluggen och filter och oljan var bättre...inget gegg eller så...lite ljusare än vanligt...
Så nu ska jag ta och skölja rent den en gång till innan ja häller i finoljan...
Antar och hoppas att jag nu kommer få rent hela motorn och att inga lager tagit skada...annars åker bilen i skroten då jag är varslad den 13juli så efter det finns det inte så mkt pengar till bilen alls...
Var ute idag med bilen och skulle bara göra nån burn och efter ett par så såg ja att kylvätske lampan lyste och det visade sig att ja kört slut på kylvattnet...troligen hade det blivit så varmt att burnen eftersom ja inte hade fläkten på...men ja ska kolla om min vattenpump är okey...kör man lugnt så är det inga problem..vet flera m20 åkare som har samma problem...
Var ute och testa med ett annat kylarlock idag och precis innan garaget så tryckte ja ut 4:an och en slang lossnade från kylaren...skruvade på och sen så ville den inte starta...droppade en massa vatten från avgassystemets skarv under bilen..nu är ja så less att ja funderar på att skrota den i delar...
troligen IGEN!! inom 2 v...nu ska ja kolla efter sprickor med nåt instrument farsan kunde fixa och efter det så ska ja nog ta och boka en tid hos er så allt blir bra inställt...
Är inge munter för tillfället...enda ljuspunkten är väl att man kan bli väldigt grym på att åka cross nu istället =)
Vad tar ni på ppf om ja bokar en halvdag? tror inte att ja behöver mer tid..ganska mkt som är inställt...lite finlir på tändning och soppa så ska den väl ge fan i att spika!!!