hur brukar man bygga om vevhusventilationen på s38 motorerna när man turbokonverterar dom? ska köra med orig insug å tror att det inte är så lämpligt att trycka laddtryck rakt in i oljefällan under insuget! ni som kör s38 turbo hur har ni gjort? funderar även på spjället mellan dom 3 främre å dom 3 bakre trattarna i insuget tar man bort det eller hur brukar man göra? tacksam för svar
mvh Andreas
vevhusvent på s38b38 vid turbokonvertering?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- stoffe_turbo
Jag tror man brukar ta bort spjället i insuget vid turbokonvertering. (Du måste ta bort M-emblemet under det sitter det en låsring till spjällaxeln)
Jag tänkte då dra min vevhusvent från ventilkåpan till en liten tank med luftfilter, och sedan dra en slang från botten på tanken till nippeln vid oljesticka röret (var original återrinning är)..
jag har ju inte testat, men det känns som att det borde fungera..
Jag tänkte då dra min vevhusvent från ventilkåpan till en liten tank med luftfilter, och sedan dra en slang från botten på tanken till nippeln vid oljesticka röret (var original återrinning är)..
jag har ju inte testat, men det känns som att det borde fungera..
I original är det två lägen där resonansventilen mellan trean och fyran stängs.j björk wrote:Litet trådlyft![]()
Undrar precis samma sak, eller hur styr man spjället i insuget?
(När ska det vara stängt/öppet, själva styrningen är inget problem)
Detta sker när en elektrisk ventil jordas och öppnar för vakuum från en tank.
Under 4120 rpm och fullgas.
eller
Över 6720 rpm och fullgas.
Vid övriga tillstånd är den öppen.
/Bert-Ola Runeson
med diverse BMWprojekt.
med diverse BMWprojekt.