Undrar över dessa saker

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Undrar över dessa saker

Post by Svintoleffe »

1 Kan man kolla tändningen på en m20b25.?

2 Jag provade med en strod på 325 för att jag har en känsla av att något inte stämmer med motorn.
När man lyser med strobben, oså gasar man då försvinenr märket iväg under remhjulet för vatten pumpen. stämmer det att den sak vrida sig åt dte hållet.?


Sen Det svåraste att förklaraa dte blir det här.

Om jag typ ligegr vid 2000 tusen varv o byter växel, då hade jag typ samma vridmoment o det är baar o gasa vidare.

Men när jag riktigt krämar ur bilen för fullt, då blir det som att det tar någon sekund igen innan vridet kommer.
Det är så satans svårt o förklara, hopaps någon hajar vad jag menar, o detta tror jag har med tändningen o göra.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Som motorn ser ut nu trimkam av ppf grabbarna 280 graders histora.
535 sprdiare o lmm rensad kat sportsytem justerat bart btr tryck 3,9 kilo.


Det andar problemet har jag o kompisen nog löst, det visade sig att avgasflänsen längst upp ahde sprukigt o bilen läckte ut avgaser.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Vad händer om du sitter dit orginal LMM och orginal spridare?

Förstår inte varför du har bytt spridare o LMM när du kör sug? Gör det verkligen nåt på effekten?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Crille


Jaap det gör en hel del på effekten, jag har sett bromspapper på det.

Om jag sätter ditt orginal lmm o spridare, då går bilen knepigt, denm blir mycket slöarare över hela registret
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Post Reply