Resgard wrote:Haha bildknäpparn! fan den där basen ska du ju stoppa i motorn så den sticker upp genom huven! ser ju ut som värsta filtret för en jänkare
Muppfan bygg ditt grenrör du istället!! haha
En beställning på Mätare och avgasbandage gled nyss iväg För övrigt så har jag skruvat lite med motorn ikväll men måste handla mer insexskruvar i morgon (Duger inte med gamla )
Är för trött för att skriva något längre föredrag, men som bilderna visar så är motorn snart ihop. Grenröret är bara provmonterat för att kolla returen, Slangar och kopplingar ska införskaffas
Nästa steg är småpyssel som att inhandla termostat, några skruvar och svetsa returen i tråget
För att ev räta ut några frågetecken ang toppen: Orginalkam, HD-vippor, orginal dubbla fjädrar och retainers...om spisen lirar i sommar så blir det en update med toppen till vintern. ska hålla mig till b23 så länge de går, alla andra verkar köra med b25++ så vill testa en lite anorlunda variant
Ska ta mig tid någon dag att ändra specen på sidan [1] till en mer aktuell, inte rörd sen projektet började..
Tjoho, är hem och hämtar motorlyften så passar på med en update
Lyfte ut motorn från lägenheten igår kväll med 3 polare till hjälp, Clion fick agera budbärare milen bort till garaget Blåste hit i morse och ska förhoppningsvis ha motorn i bilen innan kvällningen, men man är u tidsoptimist som vanligt Frågetecknet som ska rätas ut är om lådan ska följa med i samma veva eller ej? men det ger sig med tidens gång.