Bilen startar när man har tagit ur stiften och gjort rent dom.
Nya stift kanske?
Tror att de va reläna som har spökat för mig, då den
först inte fick soppa. Nu är den svårstartad!! o det är lätt att sura ner den.
Men startar när man gjort rent stiften.
323 e30 startar ej!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Hade du Motronic eller L-Jetronic systemet? på bilderna ser det ut som Motronics tändsystem.
När du väl fått igång motorn så mät lambdasondens volt signal (0-1v, svart och grå kabel), volten ska hoppa mellan 0-1v 5ggr inom 10sek, 0.4v är Lambda 1, eller 14.7 i blandningsförhållandet. Så varje gång du ser att volten är över 0.4v så börjar du räkna hur många gånger den passerar över.
L-Jetronic saknar Lambdastyrning.
När du väl fått igång motorn så mät lambdasondens volt signal (0-1v, svart och grå kabel), volten ska hoppa mellan 0-1v 5ggr inom 10sek, 0.4v är Lambda 1, eller 14.7 i blandningsförhållandet. Så varje gång du ser att volten är över 0.4v så börjar du räkna hur många gånger den passerar över.
L-Jetronic saknar Lambdastyrning.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
Zipen wrote:jodå, har motronic.
Okej detta ska göras, när jag får tillgång!
Har samma symtom som dig på min M40, motorn går jäkligt fett och stiften suckar ihop, så man får rengöra dom så funkar det. Och min sond håller inte måttet.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89