323 e30 startar ej!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
323 e30 startar ej!
Bilen startar ej.
Hade kört bilen dagen/kvällen innan. Nästa dag jag skulle iväg med den så
vill den inte starta, inte ens ett litet försök.
Bilen startar med startgas men dör efter 1 sekund. Bilen verkar inte få någon bensin. De bildas tryck i slangarna till fuel railen, men de verkar inte komma något från spridarna, då tändstiften är torra.
Har kollat dom reläera vid LMM och dom klickar iaf och bensinpumpen går när man kör på starten - slangarna blir hårda.
Vad ska en 323 e30 har för bränsle tryck?
Ge mig massa tips o förslag på va det kan vara!
Hade kört bilen dagen/kvällen innan. Nästa dag jag skulle iväg med den så
vill den inte starta, inte ens ett litet försök.
Bilen startar med startgas men dör efter 1 sekund. Bilen verkar inte få någon bensin. De bildas tryck i slangarna till fuel railen, men de verkar inte komma något från spridarna, då tändstiften är torra.
Har kollat dom reläera vid LMM och dom klickar iaf och bensinpumpen går när man kör på starten - slangarna blir hårda.
Vad ska en 323 e30 har för bränsle tryck?
Ge mig massa tips o förslag på va det kan vara!
säkringen till spridarna? om de finns nån
.

Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
Mät spänningen över spridarna för att se så de öppnar.
Spänningen ska pendla då boxen jordar och spridarna öppnar, detta hinner dock inte en multimeter med på så den kommer pendla lite halvgalet.
Mvh
Spänningen ska pendla då boxen jordar och spridarna öppnar, detta hinner dock inte en multimeter med på så den kommer pendla lite halvgalet.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Vilken jordning?Zipen wrote:okej.
Har kollat jordningen och den är bra!
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Sitter väl bara tre relän i motorrummet och alla vid LMM. Givetvis utöver de i säkringsboxen som sitter mellan torpen och fjädertorn på förarsidan.
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Nu har det hänt en rolig grej, Bilen startar och går.
Fixade ner bilen till en verksta som jag fick vara i. Kollade relän,
mätt lite på spridarna, sökt felkoder, kollade oxå vevaxelgivaren.
Tänkte ge mig av o ta i tu med bilen senare efter helgen. Men provade
bara för lite skojs skull (när man ändå va där) att spruta lite rengöringsmedel i kontakterna till givare osv. körde på me lite
startgas o den gick igång.
Väldigt skumt. Nu går den iaf, hoppas på ett tag till 
Fixade ner bilen till en verksta som jag fick vara i. Kollade relän,
mätt lite på spridarna, sökt felkoder, kollade oxå vevaxelgivaren.
Tänkte ge mig av o ta i tu med bilen senare efter helgen. Men provade
bara för lite skojs skull (när man ändå va där) att spruta lite rengöringsmedel i kontakterna till givare osv. körde på me lite
startgas o den gick igång.


Kolla kontaktstyckte till spridarna, sitter strax under insuget. Ta även bort skyddhöljet över kontaktstyckena och kolla, där har jag varit med om att det har ärgat sönder allt i kabelväg!
Och en B23 har väll bara gamla systemet? Där är vevaxelgivarn endast för felsökning, någon annan funktion har den inte.
Om så det inte är så att nyare systemet är monterat?
Och en B23 har väll bara gamla systemet? Där är vevaxelgivarn endast för felsökning, någon annan funktion har den inte.
Om så det inte är så att nyare systemet är monterat?
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89