Inredning: instrumentbräda och SBP
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Daniel.Fredriksson
- Posts: 321
- Joined: 20 May 2008, 07:30
- Location: Motala
Inredning: instrumentbräda och SBP
Vet inte om jag lagt tråden rätt, flytta den annars.
Måste man ha en instrumentbräda på besiktningen?
Eller kan man bygga om det till mer "rally stuk" endast Instrumenthus?
Tänkte kanske bygga om lite för instrumentering vid den röda markeringen och lämna det blåa rent.
Men vad gäller ang den blåa markeringen, måste jag täcka det med något mjukt?
Eller kan det vara plåtrent?
Tack på förhand!
Måste man ha en instrumentbräda på besiktningen?
Eller kan man bygga om det till mer "rally stuk" endast Instrumenthus?
Tänkte kanske bygga om lite för instrumentering vid den röda markeringen och lämna det blåa rent.
Men vad gäller ang den blåa markeringen, måste jag täcka det med något mjukt?
Eller kan det vara plåtrent?
Tack på förhand!
Daniel Fredriksson
076-42 94 215
- Kouros_e30
- Posts: 130
- Joined: 20 Nov 2006, 15:40
- Location: finland
- Daniel.Fredriksson
- Posts: 321
- Joined: 20 May 2008, 07:30
- Location: Motala
Kouros_e30 wrote:Jag håller på med samma sak!
mitt problem är dock hur jag skall bygga instrumentbrädet...
har du hittat nåra bilder på e30 instrumentbrä med "rally styk"?
min bil ser exakt ut som din på bilden
mvh. kouros
Okej.
Nej jag har inte hittat några bilder på det, för min bil är en audi 200 Turbo Quattro
;D
Daniel Fredriksson
076-42 94 215
Tror jag INTE du får göra pga krocksäkerhet, av samma anledning som man måste ha stoppning på buren där man riskerar att slå i.
Man måste även ha dörrsidor, eller rättare sagt det får inte finnas några kanter man kan skada sig på, fick 2 på min S4 för att jag inte hade dörrsida på en dörr, öppningbar och gick att låsa och allt, men han gav mig den anledningen, säkerhet för passageraren... Apfjantigt, dom har inget att göra med om jag skär mig eller så, är det inte trafikfarligt eller farlig för medtrafikanter så har dom inget med det att göra enligt MIG....
Pizza
Man måste även ha dörrsidor, eller rättare sagt det får inte finnas några kanter man kan skada sig på, fick 2 på min S4 för att jag inte hade dörrsida på en dörr, öppningbar och gick att låsa och allt, men han gav mig den anledningen, säkerhet för passageraren... Apfjantigt, dom har inget att göra med om jag skär mig eller så, är det inte trafikfarligt eller farlig för medtrafikanter så har dom inget med det att göra enligt MIG....
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
FugitivE wrote:samma sak varför du måste ha bälte på dig t.ex när du kör?
Kostar sjukvården att ha dig liggandes inne om du ligger i koma t.ex. Så lär finnas någon tanke med det en sådan grej också troligtvis
Men nu var detta inget hjälp för trådskaparen..
Mer offT.
Skulle kosta ganska mycke mindre om vi inte hadde bälten, en begravning e billigare än sjukhuskostnaderna för dom som använder bälte.
En tanke bara.
onT
Hur är reglerna för äldre bilar? Har nämligen en gammal PV -62 som varken har innertak eller dörrsidor (o MASSA vassa goa kanter över allt) men den gick igenom utan anmärkningar sist. Kan ju varit en snäll besiktningsman oxå visserligen.
Men finns det några andre regler för äldre bilar?
Mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
JaJsEn wrote:FugitivE wrote:samma sak varför du måste ha bälte på dig t.ex när du kör?
Kostar sjukvården att ha dig liggandes inne om du ligger i koma t.ex. Så lär finnas någon tanke med det en sådan grej också troligtvis
Men nu var detta inget hjälp för trådskaparen..
Mer offT.
Skulle kosta ganska mycke mindre om vi inte hadde bälten, en begravning e billigare än sjukhuskostnaderna för dom som använder bälte.
En tanke bara.
Mvh Erik
Så du menar att man dör varenda gång man krockar utan bälte?
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
+46703905533
Nej verkligen inte, men i dom hastigheterna som vi håller idag så skulle fler folk dö än bli alvarligt skadade om vi inte använde bilbälte, så att de skulle vara nån ekonomisk vinning i det köper ja inte.
Anser dock självklart att man ska använda bälte!
mvh Erik
Anser dock självklart att man ska använda bälte!
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
- Daniel.Fredriksson
- Posts: 321
- Joined: 20 May 2008, 07:30
- Location: Motala
pizza wrote:Tror jag INTE du får göra pga krocksäkerhet, av samma anledning som man måste ha stoppning på buren där man riskerar att slå i.
Man måste även ha dörrsidor, eller rättare sagt det får inte finnas några kanter man kan skada sig på, fick 2 på min S4 för att jag inte hade dörrsida på en dörr, öppningbar och gick att låsa och allt, men han gav mig den anledningen, säkerhet för passageraren... Apfjantigt, dom har inget att göra med om jag skär mig eller så, är det inte trafikfarligt eller farlig för medtrafikanter så har dom inget med det att göra enligt MIG....
Pizza
Okej jag förstår vad du menar. Det med dörrsidorna vet jag, men dörrarna kommer kapas ur och så kommer plexi eller någon annan plast täcka, då kan de fan inte säga något tycker jag.
Men jag tänkte rallybilar? En del har ju inget där jag menar. De går ju igenom SBP varje år med(?).
Får väl klura ut någon annan konstruktion.
[/quote]
Daniel Fredriksson
076-42 94 215