Hej.
Jag skulle i går sänka ner brukisen i fram igen (har åkt högt under vintern)
Problemet är att höjdjusteringen verkar ha satt sig nåt så vida pass.
På ena sida får jag loss den undre ringen/mutter (själva låsningen) men det hjälper inte. Den övre som fjädern vilar mot sitter fortfarande som berget.
På andra sidan får jag inte bort nån alls.
Jag har smörjt slagit och bankat. Materialet är ju väldigt mjukt, slår man för hårt ger med sig om man brukar för mycket våld.
Höll på flera timmar i går, nån som har några bra tips. Skulle helst vilja slippa montera bort dom (vilket också blir svårt eftersom de är på en väldigt hög inställning nu.
Jag bifogar bild på hur det ser ut.
Bilden är från i somras när de var nya. (låsringen ej åtdragen på bild.)
Tacksam om någon har några bra tips!
Coilovers som rostat/ärjatfast i höjdjusteringen, tips sökes
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Coilovers som rostat/ärjatfast i höjdjusteringen, tips sökes
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Om du har möjligher så tar du ner benen,
glasblästrar dom,
smörjar,
skruvar,
lägger på någon fin olja eller skydds vax där du blästrat.
glasblästrar dom,
smörjar,
skruvar,
lägger på någon fin olja eller skydds vax där du blästrat.
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Tack för alla svar.
Lösningen blev tryckluftsdriven-mördar-mejselhammare och en väldans massa rostlösare och multispray.
Det tog ett bra tag innan det ens började röra sig även med mejselhammaren, helt sjukt vad det satt.
I gängorna visade sig dock att det låg ca. 3 kg lera och grus.
Största felet jag gjorde i vintras när jag höjde den var att inte göra rent ordentligt innan.
Det misstaget kommer jag inte göra igen!!!
Jaja, man lär så länge man lever. Sommardäcken på! Är man först?
Lösningen blev tryckluftsdriven-mördar-mejselhammare och en väldans massa rostlösare och multispray.
Det tog ett bra tag innan det ens började röra sig även med mejselhammaren, helt sjukt vad det satt.
I gängorna visade sig dock att det låg ca. 3 kg lera och grus.
Största felet jag gjorde i vintras när jag höjde den var att inte göra rent ordentligt innan.
Det misstaget kommer jag inte göra igen!!!
Jaja, man lär så länge man lever. Sommardäcken på! Är man först?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II