Jag förstår hur du resonerar, men på en månad så har man kört up oförbränt bensin för 3k (ca en megasquirt).
Det jag ville ha fram var att med stälbart sprut/tändning fick man både snällare och snålare motor och att man vid samma tryck fick 20% mer HK.
Jag har själv för länge sedan byggt en m20/b20 med pyramidringar och koppar packning, med Lmm, extra spridare och motronic orginal box och vid 1,4 bar fick jag 343hk på hjulen, men bara mellan 5000-6200 rpm! Innan dess va motorn helt död och orkeslös och den drog bensin som faaan.
Nästa motor var en m20/b25 och där hade jag MS och kunde styra bara sprutet och fast tändning, den drog fint även vid låga varv. 286kw på driven vid 1,2 bar utan kylning på IC (8,0/137km@201m).
Brorsans motor jag byggde är också en m20/b25 men orörd b20 top, orginal packning, likadant frästa kolvar som bilderna i min projekttråd laddar 1,3 bar, T04E turbo, volvo 740 IC, Ms&s då styr vi både tändning och sprut. Full ladd vid 3000rpm och upp till 7000rpm. (7,83/148km@201m).
Oj då....det blev lite mycke

Hoppas du förstog min tanke
