Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu är dörrarna, takluckan, backspeglarna och lite andra småsaker hemma efter lack. Blev riktigt bra som vanligt
Har monterat ena dörren för att se lite helhet och jag älskar det. Ska bli kul att montera lampor, lister, rutor osv när allt är uppfräshat.
Bilder:
Dörr.
Blandat.
Bilen.
Mvh
Har monterat ena dörren för att se lite helhet och jag älskar det. Ska bli kul att montera lampor, lister, rutor osv när allt är uppfräshat.
Bilder:
Dörr.
Blandat.
Bilen.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Självklart blir man rädd om sin lack. När jag gjorde förarbetet på min kärra, efter typ 2veckor praktik på lackfirma bara, så vad det sisådär. Då tänkte man att man bara ville ha en någorlunda lack på kärran.
Dock så visade det sig att det vart lite bättre än någorlunda, så vart man givetvis mer rädd om den .
Men när man är ute och åker, har kul, använder bilen så mycket den tål, så tänker man inte alls på det på samma sätt.
Front, huv etc går ju att lacka om efter lite stenskott och skit kommer man ju aldrig från, och sen kanske bakskärmar och så efter allt burnande
Dock så visade det sig att det vart lite bättre än någorlunda, så vart man givetvis mer rädd om den .
Men när man är ute och åker, har kul, använder bilen så mycket den tål, så tänker man inte alls på det på samma sätt.
Front, huv etc går ju att lacka om efter lite stenskott och skit kommer man ju aldrig från, och sen kanske bakskärmar och så efter allt burnande
Lackerare
Ivars gamla catchtank är monterad efter polering, motorn börjar ta sig, taklucka och båda dörrarna är på plats.
Hoppas ha motorn klar för att lyftas i till helgen, då hoppas jag även att sidorutorna är monterade med nylackade lister.
Lämnade in huven och fronten på lack idag så när de kommer är allt klart. Om ett par veckor bör även alla lister vara monterade, all el vara klar så lampor och liknande fungerar. Sedan kanske man kan provstarta om man hunnit en bit med bränslesystemet.
Bilder:
Motorn. Ventilkåpan skall lackas och toppen ska rengöras innan mer monteras. Generatorn skall bli svart.
Catchtank monterat samt ett tryckrör på lösen för att måtta med lite saker som ska sitta runt röret.
Takluckan, dock kom Martin på att en tätningslist bör finnas och då så insåg jag att jag glömt beställa en sådan så takluckan får tas ner igen.
Här hamnade catchtanken.
Mvh
Hoppas ha motorn klar för att lyftas i till helgen, då hoppas jag även att sidorutorna är monterade med nylackade lister.
Lämnade in huven och fronten på lack idag så när de kommer är allt klart. Om ett par veckor bör även alla lister vara monterade, all el vara klar så lampor och liknande fungerar. Sedan kanske man kan provstarta om man hunnit en bit med bränslesystemet.
Bilder:
Motorn. Ventilkåpan skall lackas och toppen ska rengöras innan mer monteras. Generatorn skall bli svart.
Catchtank monterat samt ett tryckrör på lösen för att måtta med lite saker som ska sitta runt röret.
Takluckan, dock kom Martin på att en tätningslist bör finnas och då så insåg jag att jag glömt beställa en sådan så takluckan får tas ner igen.
Här hamnade catchtanken.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Tackar, röda bilar går fortast
Mvh
Hade en röd bil en gång i tiden jag med, jävlar va fort den gick
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Jo jag vet, dra luckan bakåt för att få i den i framkant och sedan tilta den för att sätta fast de sista i bakkant, kom på det idag när jag kikade på det
Låter som någon annan gjort samma misstag
Mvh
Låter som någon annan gjort samma misstag
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bäckis wrote:Nej, jag VISSTE att det gick
Man lär sig av sina misstag
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Här har det inte hänt mycket. Håller på att renovera det sunkiga garaget mitt i allt också.
Har iallafall fått hem min koppling jag ska ha, sedan har jag skaffat lite småsaker till kopplingsledningen osv.
I veckan ska motorn ner har jag bestämt, måste helt enkelt ha undan den när vi ska måla golvet i verkstan
Får lite panik när inget händer men med god planering, lite tur med pengar samt hård vilja kanske det blir klart någon gång.
Mvh
Har iallafall fått hem min koppling jag ska ha, sedan har jag skaffat lite småsaker till kopplingsledningen osv.
I veckan ska motorn ner har jag bestämt, måste helt enkelt ha undan den när vi ska måla golvet i verkstan
Får lite panik när inget händer men med god planering, lite tur med pengar samt hård vilja kanske det blir klart någon gång.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Nu har det hänt en del igen.
Motorn har ramlat ner i bilen tillsammans med växellåda, startmotor, koppling och hela den biten. Var lite problem i början då jag inte tänkte på att lagret i veven är för stort på M50 då jag ska köra med en Getrag 260 låda. Men efter lite bök och mek så byttes lagret och allt monterades ihop. Sitter en förstärkt tryckplatta, lik 618, på plats med originallamell, dvs M20 svänghjul också.
Har inte haft en kamera tillgänglig under en period men tråget har fått oljeretur och ny packning har monterats till tråget, oljefilterhuset m.m.
Hämtade även fronten och huven från JR idag, blev kalasbra som vanligt!
Lister och rutor ska monteras här näst vad gäller karossen, innan dess ska jag göra klart det mesta i motorrummet.
Har även punktat upp ett halvt grenrör och byggt en kollektor. Blir ett "välbyggt snikrör" som jag hoppas kan skjuta fram lite avgaser till turbon åtminstone.
Huven ligger lös på bilderna och dörrarna är inte justerade, därför ser det mesta halvdant ut. Ventilkåpan ska lackas med lite andra saker i motorrummet så häng inte upp er på allt sketet
Kommer mer snart...
Bilder:
Mvh
Motorn har ramlat ner i bilen tillsammans med växellåda, startmotor, koppling och hela den biten. Var lite problem i början då jag inte tänkte på att lagret i veven är för stort på M50 då jag ska köra med en Getrag 260 låda. Men efter lite bök och mek så byttes lagret och allt monterades ihop. Sitter en förstärkt tryckplatta, lik 618, på plats med originallamell, dvs M20 svänghjul också.
Har inte haft en kamera tillgänglig under en period men tråget har fått oljeretur och ny packning har monterats till tråget, oljefilterhuset m.m.
Hämtade även fronten och huven från JR idag, blev kalasbra som vanligt!
Lister och rutor ska monteras här näst vad gäller karossen, innan dess ska jag göra klart det mesta i motorrummet.
Har även punktat upp ett halvt grenrör och byggt en kollektor. Blir ett "välbyggt snikrör" som jag hoppas kan skjuta fram lite avgaser till turbon åtminstone.
Huven ligger lös på bilderna och dörrarna är inte justerade, därför ser det mesta halvdant ut. Ventilkåpan ska lackas med lite andra saker i motorrummet så häng inte upp er på allt sketet
Kommer mer snart...
Bilder:
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö