Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Nu är dörrarna, takluckan, backspeglarna och lite andra småsaker hemma efter lack. Blev riktigt bra som vanligt :D

Har monterat ena dörren för att se lite helhet och jag älskar det. Ska bli kul att montera lampor, lister, rutor osv när allt är uppfräshat.

Bilder:

Dörr.
Image

Blandat.
Image

Bilen.
Image

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
P3kka
Posts: 685
Joined: 10 Nov 2008, 20:31
Location: Mora
Contact:

Post by P3kka »

Stiligt. Ser att den e riktigt sugen på att lämna garaget och i stället ut och leka ;)
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Pelko kommer knappt våga köra med sin finbil sen, det blir bara utställningar å putstrasa hädanefter :wink: 8) 8) 8)
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Haha, vi får se hur det blir ;)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Självklart blir man rädd om sin lack. När jag gjorde förarbetet på min kärra, efter typ 2veckor praktik på lackfirma bara, så vad det sisådär. Då tänkte man att man bara ville ha en någorlunda lack på kärran.

Dock så visade det sig att det vart lite bättre än någorlunda, så vart man givetvis mer rädd om den :lol:.

Men när man är ute och åker, har kul, använder bilen så mycket den tål, så tänker man inte alls på det på samma sätt.

Front, huv etc går ju att lacka om efter lite stenskott och skit ;) kommer man ju aldrig från, och sen kanske bakskärmar och så efter allt burnande :lol:
Lackerare
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Ivars gamla catchtank är monterad efter polering, motorn börjar ta sig, taklucka och båda dörrarna är på plats.

Hoppas ha motorn klar för att lyftas i till helgen, då hoppas jag även att sidorutorna är monterade med nylackade lister.

Lämnade in huven och fronten på lack idag så när de kommer är allt klart. Om ett par veckor bör även alla lister vara monterade, all el vara klar så lampor och liknande fungerar. Sedan kanske man kan provstarta om man hunnit en bit med bränslesystemet.

Bilder:

Motorn. Ventilkåpan skall lackas och toppen ska rengöras innan mer monteras. Generatorn skall bli svart.
Image

Image

Catchtank monterat samt ett tryckrör på lösen för att måtta med lite saker som ska sitta runt röret.
Image

Takluckan, dock kom Martin på att en tätningslist bör finnas och då så insåg jag att jag glömt beställa en sådan så takluckan får tas ner igen.
Image

Här hamnade catchtanken.
Image

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

mycket fint 8)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Tackar, röda bilar går fortast :lol:

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Falck
Posts: 1580
Joined: 02 Aug 2007, 11:51
Location: Söderhamn
Contact:

Post by Falck »

pelko wrote:Tackar, röda bilar går fortast :lol:

Mvh


Hade en röd bil en gång i tiden jag med, jävlar va fort den gick :D
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M

Garaget

BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Mn får dit tätlisten till luckan med den på plats om man trixar lite.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Jo jag vet, dra luckan bakåt för att få i den i framkant och sedan tilta den för att sätta fast de sista i bakkant, kom på det idag när jag kikade på det :)

Låter som någon annan gjort samma misstag ;)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, jag VISSTE att det gick :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Bäckis wrote:Nej, jag VISSTE att det gick :)


Man lär sig av sina misstag :lol:

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Här har det inte hänt mycket. Håller på att renovera det sunkiga garaget mitt i allt också.

Har iallafall fått hem min koppling jag ska ha, sedan har jag skaffat lite småsaker till kopplingsledningen osv.

I veckan ska motorn ner har jag bestämt, måste helt enkelt ha undan den när vi ska måla golvet i verkstan :lol:

Får lite panik när inget händer men med god planering, lite tur med pengar samt hård vilja kanske det blir klart någon gång.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Nu har det hänt en del igen.

Motorn har ramlat ner i bilen tillsammans med växellåda, startmotor, koppling och hela den biten. Var lite problem i början då jag inte tänkte på att lagret i veven är för stort på M50 då jag ska köra med en Getrag 260 låda. Men efter lite bök och mek så byttes lagret och allt monterades ihop. Sitter en förstärkt tryckplatta, lik 618, på plats med originallamell, dvs M20 svänghjul också.

Har inte haft en kamera tillgänglig under en period men tråget har fått oljeretur och ny packning har monterats till tråget, oljefilterhuset m.m.

Hämtade även fronten och huven från JR idag, blev kalasbra som vanligt!

Lister och rutor ska monteras här näst vad gäller karossen, innan dess ska jag göra klart det mesta i motorrummet.

Har även punktat upp ett halvt grenrör och byggt en kollektor. Blir ett "välbyggt snikrör" som jag hoppas kan skjuta fram lite avgaser till turbon åtminstone.

Huven ligger lös på bilderna och dörrarna är inte justerade, därför ser det mesta halvdant ut. Ventilkåpan ska lackas med lite andra saker i motorrummet så häng inte upp er på allt sketet ;)

Kommer mer snart...

Bilder:

Image

Image

Image

Image

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
olander_91
Posts: 323
Joined: 08 Mar 2009, 18:14
Location: Knivsta

Post by olander_91 »

Det är sjukt vad denna bil är grym! lycka till med allt och hoppas allt funkar som det ska!
User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Post by Ondketchup »

Snyggt :)

/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply