BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Sista updateringen innan jag drar till TURKLAND, wooho 
Fick mina M&H däck idag.


Ser ut att funka med 60/40 samt 0 camber.

Frigången på däcket vart helt okej.

Dom ser rätt undernärda ut men dom duger för 1.6sec i 60-fot. Det är bevisat av Alex

Kom på att jag måste investera i en till sak innan Piteå.

Ska lägga till ett par stag, dock är den där godkänd till 9.99sec som den är.
Cya.

Fick mina M&H däck idag.
Ser ut att funka med 60/40 samt 0 camber.

Frigången på däcket vart helt okej.
Dom ser rätt undernärda ut men dom duger för 1.6sec i 60-fot. Det är bevisat av Alex


Kom på att jag måste investera i en till sak innan Piteå.

Ska lägga till ett par stag, dock är den där godkänd till 9.99sec som den är.
Cya.
Åh fan, så varmt? Ska bli sköööntZwofurti wrote:nice!!
ska du till turkiet?=)
har en kompis som är där nu, 39 grader varmt skrev han nyss..
han ville dock spärnga bort landet och asfaltera![]()
vad ska du köra för däcktryck på ett ungefär?

Alex svarade just på vilket däcktryck jag ska köra på

Tackar kompis! Nu får jag be till gudarna att bakvagnen håller ihop.Aleex wrote:Peppe: jag hade 0.6 till 0.8 bar lufttryck...Då greppar det bra
hoppas M&H funkar bättre för dig än för mig peppe, ska ge mina en sista chans nästa år, sen åker dom på sophögen, sen blir det M/T isf.
-fästet va skit för mig, men sen får man ju tänka på mitt dåliga chassie med, med hårda sportdämpare och sänksats så hjulen stog som en påse skit....och 750 Nm på det....
/mvh
-fästet va skit för mig, men sen får man ju tänka på mitt dåliga chassie med, med hårda sportdämpare och sänksats så hjulen stog som en påse skit....och 750 Nm på det....

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Jag har också hört rätt mycket dåligt om dem. Men på senare tiden har jag fått höra övervägande possitiva saker.robbz wrote:hoppas M&H funkar bättre för dig än för mig peppe, ska ge mina en sista chans nästa år, sen åker dom på sophögen, sen blir det M/T isf.
-fästet va skit för mig, men sen får man ju tänka på mitt dåliga chassie med, med hårda sportdämpare och sänksats så hjulen stog som en påse skit....och 750 Nm på det....![]()
/mvh
Sedan att M/T Street inte fanns i någon vettig dimension gjorde valet lätt. Jag ska själv investera i ett par M/T däck senare.
Kan tänka mig att det var halt för dig. Jag har också sänkt med rätade upp vinklarna.
Hårda sport fjädrar bak är inte hela värden, värre om den är stum fram också.
Du lär ju knappast ha någe fäste med din nya maskin

Hemma från Turkiet nu.
Inte blir jag gladare då jag pratar med Schmidman (stavning) och undrar varför mitt paket med prylar inte är här.
Tydligen har något blivit knas med deras internet system så dom drog pengar av mig och skickade kvitto på beställningen. Men delarna blev kvar i cyberspace.
Tack för den.
Efter det så pratade jag med Tomas som skulle vara snäll och hyvla av toppen åt mig så jag inte skulle förlora så mycket garage tid nu då jag skulle på semester.
Toppen var tydligen en bitch att plana, har inte kikat på den ännu ska åka till honom på Lördag och se.
Hoppas innerligt att det går att ta det sista nu utan att plata i sinne för annars blir det mettis kompa innan det är klart, och det är ju inte tanken. Kan gå att ta lite mer ut fb-rummen men vad det lilla kommer att göra är ju stora frågan.
Får vi inte till det får vi andvända toppen till prydnad.
Ända possitiva var dock att däcken passade som handen i handsken, men det visste vi ju redan.
Inte blir jag gladare då jag pratar med Schmidman (stavning) och undrar varför mitt paket med prylar inte är här.
Tydligen har något blivit knas med deras internet system så dom drog pengar av mig och skickade kvitto på beställningen. Men delarna blev kvar i cyberspace.
Tack för den.
Efter det så pratade jag med Tomas som skulle vara snäll och hyvla av toppen åt mig så jag inte skulle förlora så mycket garage tid nu då jag skulle på semester.
Toppen var tydligen en bitch att plana, har inte kikat på den ännu ska åka till honom på Lördag och se.
Hoppas innerligt att det går att ta det sista nu utan att plata i sinne för annars blir det mettis kompa innan det är klart, och det är ju inte tanken. Kan gå att ta lite mer ut fb-rummen men vad det lilla kommer att göra är ju stora frågan.
Får vi inte till det får vi andvända toppen till prydnad.
Ända possitiva var dock att däcken passade som handen i handsken, men det visste vi ju redan.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
- Contact:
-
- Posts: 297
- Joined: 20 Nov 2005, 14:56
- Location: Umeå / Skärgården
- Contact:
Tack för erbjudandet, men jag ställer mig tyvär inte och gör iordning en till topp.Jimmy wrote:Annars kan jag grejja fram en 2,5l topp för 2500:-
Säg till om det kan vara av intresse.
Fälgarna är 6", optimal fälg bredd för dessa däck är 6.5" men dom funkar även med 7" och ända ned till 5.5".Butchermardin wrote:Hur breda fälgar har du till dina däck!? det var 235/60 profil på dem väl?
235/60-14 åker jag med.
ET33 passar som handen i handsken

Idag så pysslade jag och farsan i garaget, tack för hjälpen!
Vi mätte upp förra årets topp samt den nya M20B20 toppen.
fb-rum
Gammla: 39 - 40 cc
Nya: 40 - 41 cc
Sedan är dom lika mycket planade, den nya är ytters lite mindre planad.

Borrade även upp vatten kanalerna. Har faktiskt fegat på portningen längst in vid ventilerna, tänker låta det vara som det är nu och seda porta vidare till vintern kanske? Tock så blev portningen bra. Tror jag?

Ute i det fria, baxxar om lite i garaget.

Så här ser det ut, race ready. Kanske borde lacka fälgarna bak vit också?
Vill ha större fälgar runt om till gatdäcken dock, ser lite klent ut.

Sidepipe och en bild på däcken. Dom går fria.

Detta är resultatet av att andvända pulversläckare, det rostar. Men inte mycket att göra åt. Får puttsa då motorn åker ur vid ras tillfälle eller kanske till vintern.
Nu väntar jag på mina delar från Danska Scmidmann eller vad dom heter. 3 veckor har jag väntat på paketet nu, jag är inte glad på dom.
Imorogn ska jag även hämta ett paket från BMW med lite slitdelar. Sedan går det att montera ihop toppen och dunka på den. Fixxa allt runtomkring.
Efter det behövs lite jobb på VEMS härvan efter branden + mappning.
Sedan piteå?
Vi mätte upp förra årets topp samt den nya M20B20 toppen.
fb-rum
Gammla: 39 - 40 cc
Nya: 40 - 41 cc
Sedan är dom lika mycket planade, den nya är ytters lite mindre planad.
Borrade även upp vatten kanalerna. Har faktiskt fegat på portningen längst in vid ventilerna, tänker låta det vara som det är nu och seda porta vidare till vintern kanske? Tock så blev portningen bra. Tror jag?
Ute i det fria, baxxar om lite i garaget.
Så här ser det ut, race ready. Kanske borde lacka fälgarna bak vit också?
Vill ha större fälgar runt om till gatdäcken dock, ser lite klent ut.
Sidepipe och en bild på däcken. Dom går fria.
Detta är resultatet av att andvända pulversläckare, det rostar. Men inte mycket att göra åt. Får puttsa då motorn åker ur vid ras tillfälle eller kanske till vintern.
Nu väntar jag på mina delar från Danska Scmidmann eller vad dom heter. 3 veckor har jag väntat på paketet nu, jag är inte glad på dom.
Imorogn ska jag även hämta ett paket från BMW med lite slitdelar. Sedan går det att montera ihop toppen och dunka på den. Fixxa allt runtomkring.
Efter det behövs lite jobb på VEMS härvan efter branden + mappning.
Sedan piteå?