Film: Bromsning av Fräsarns Corvette 827 hk
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Film: Bromsning av Fräsarns Corvette 827 hk
Än en gång har Richard (http://race.ulkhyvlers.net) visat sin goda sida så nu ligger det en film från bromsningen på:
http://tott.ulkhyvlers.net/~ximon/Fraesarn.wmv
Det var ett rent nöje att vara med när denna vackra skapelse fick sjunga ut!
http://tott.ulkhyvlers.net/~ximon/Fraesarn.wmv
Det var ett rent nöje att vara med när denna vackra skapelse fick sjunga ut!
Last edited by Ximon on 18 Feb 2009, 22:15, edited 1 time in total.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja den bilen har man sett ett par gånger, och att kolla under huven på den är ju som att kolla sig i spegeln:D, jag skulle aldrig våga ha det så fint under huven på en bil faktist
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
micko wrote:Vill inte vara neggig, men fy satan va tråkigt den lät
Dummaste jag hört!
Att det inte är en våldstrimmad 6a som kan varva över 8k rpm gör den ju inte precis tråkig?!
I och för sig kanske inte alla är så klok att man inser att V8 med kompressor är fränt
Värt att tillägga är att anledningen till att det inte varvas mer än 6700 rpm är att det sitter en hydraul-kam i denna motor då det inte är en racemotor utan en motor som går använda flera hundra mil per år med oljebyte som enda underhåll.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
såg ju ganska hemtrevligt ut under tha hood
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Den låter riktigt nice INREAL dock
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon wrote:micko wrote:Vill inte vara neggig, men fy satan va tråkigt den lät
Dummaste jag hört!
Att det inte är en våldstrimmad 6a som kan varva över 8k rpm gör den ju inte precis tråkig?!
I och för sig kanske inte alla är så klok att man inser att V8 med kompressor är fränt
Värt att tillägga är att anledningen till att det inte varvas mer än 6700 rpm är att det sitter en hydraul-kam i denna motor då det inte är en racemotor utan en motor som går använda flera hundra mil per år med oljebyte som enda underhåll.
Har det aldrig slagit dig att många på den här sidan gillar högvarviga hysteriska turbo sexor i ett chassie som INTE är byggt för strippen?
Såg ditt profet inlägg i 1000hk tråden också och syftar lite på det också, verkade även där som att du tror att alla här vill bli dragracing kungar och köra en safemotor och lina..
Kanske är läge att lägga in någon annans syn på saken så jag skriver ifrån min personliga syn på saken..
Jag tycker det är asballt med bilar som går fort på strippen och är byggda för det, dvs din bil mfl.. Svinballt och måste vara pisssvårt att hålla på med allt. Men jag skulle aldrig vilja ha en dragracingbil själv... Kanske när jag växer upp och har lessnat på hela "gatbils grejen"..
Just nu tycker jag fortfarande det är ascoolt med hysteriska bilar som har för mycket effekt för sitt eget bästa.. Bilen blir multifunktionell, kiosken, gatracen, banträffarna, strippen, superstage, drifting...
Tycker ärtans körning med m3an är det coolast som finns på strippen.. Känns realt som FAN med h mönstrad låda och inget dragracing chassie..
Varför? Jo för att man kan jämföra med en bil man själv har.. Alla här har väl en bil, och kanske bakhjulsdriven.. Och provar på lite tidtagning och då märker hur jävla fort en 9 s repa är.. Då kan man sträva efter det..
När man sen väljer att själv gå in i dragracing världen på allvar, så är det ju en helt annan värld med andra "idoler"
Håller förövrigt HELT med micko! V8or brukar kunna göra en knäsvag och bli sugen på att lägga ner minimotorträsket.. Men vad FAN Låter ju för jävla tråkigt men vilket hantverk, och den kommer få snabbare än alla våra beemers på strippen..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Har man sånna här tidskrävande skillz måste ju annat bli lidande?...k*ullningen?
Grymt jobb...lagomt läckert ljud jag skulle gärna ha bilen (motorn)
Den blir nog MINST lika rolig som denna
http://www.youtube.com/watch?v=qSJVi1mPjZQ
Grymt jobb...lagomt läckert ljud jag skulle gärna ha bilen (motorn)
Den blir nog MINST lika rolig som denna
http://www.youtube.com/watch?v=qSJVi1mPjZQ
Ledsen Ximon, men även jag höll på att somna. Lät sjukt tam, även om den inte är det kanske
Jämför ljud med Ärtans LS, den låter potent och ÄR potent
Jämför ljud med Ärtans LS, den låter potent och ÄR potent
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Som St3v3 skriver och som en del kanske glömmer är motorn i ett ljudisolerat rum där den dessutom motarbetas av en bromsbänk.
Det är lätt att den uppfattas aningen tråkig jämfört med när motorn sitter i bilen med möjlighet att "torrgasa". (Kan tillägga att jag med detta inte gör någon som helst jämförelse med Ärtans grymt vassa maskin).
Ivars: Den inställningen du inleder ditt inlägg med kan du lägga ner. Att börja ifrågasätta min intelligensnivå är nog fel väg att gå.
Känns nästan som du missuppfattat en del så jag kan göra ett försök att förklara mig:
- Ja, det har slagit mig att det finns många på detta forum som passar in just under din beskrivning.
- "Profetinlägg" - återigen använder du dig av ord som inte riktigt är lämpade för situationen. Jag har aldrig någonsin utgivit mig för att vara någon profet eller ansett mig veta "bäst".
Det är lätt att dra förhastade slutsatser om man läser lite för snabbt. Det kan då bli väldigt fel.
Mitt inlägg i den nämnda tråden har ingen teori om att någon på detta forum skulle vilja bli dragracingkung. Det är en slutsats du själv drar och som i detta fall tyvärr är felaktig.
Min mening med inlägget är att man ofta har en begränsad ekonomi till det planerade bilbygget. Det är då lätt att man satsar allt krut på motorn och glömmer att det finns en växellåda, kardan, diff och drivaxlar/drivknutar som ska hålla.
Bara för att jag har en dragracinginriktad bil kan man inte dra slutsatsen att jag menar 3,5" CrMo-kardan och 9" stel axel när jag skriver "chassie/drivlina". I detta fall var det snarare inriktning mot bättre väghållning och den "skottsäkra bakvagnen" som åsyftades.
Jag förstår egentligen inte din fientliga inställning då jag aldrig nämnt något negativt om ditt bygge eller dina åsikter.
Nu tycker jag vi återgår till vad denna tråd egentligen var tänkt att handla om.
Tyvärr tände jag till på mickos väl negativa inlägg vilket föranledde att allt spårade ur.
Alla har rätt till en egen åsikt men att skriva att denna motor låter satans tråkig är enligt mig en överdrift och oartigt emot ägaren.
mvh
/Simon
Det är lätt att den uppfattas aningen tråkig jämfört med när motorn sitter i bilen med möjlighet att "torrgasa". (Kan tillägga att jag med detta inte gör någon som helst jämförelse med Ärtans grymt vassa maskin).
Ivars: Den inställningen du inleder ditt inlägg med kan du lägga ner. Att börja ifrågasätta min intelligensnivå är nog fel väg att gå.
Känns nästan som du missuppfattat en del så jag kan göra ett försök att förklara mig:
- Ja, det har slagit mig att det finns många på detta forum som passar in just under din beskrivning.
- "Profetinlägg" - återigen använder du dig av ord som inte riktigt är lämpade för situationen. Jag har aldrig någonsin utgivit mig för att vara någon profet eller ansett mig veta "bäst".
Det är lätt att dra förhastade slutsatser om man läser lite för snabbt. Det kan då bli väldigt fel.
Mitt inlägg i den nämnda tråden har ingen teori om att någon på detta forum skulle vilja bli dragracingkung. Det är en slutsats du själv drar och som i detta fall tyvärr är felaktig.
Min mening med inlägget är att man ofta har en begränsad ekonomi till det planerade bilbygget. Det är då lätt att man satsar allt krut på motorn och glömmer att det finns en växellåda, kardan, diff och drivaxlar/drivknutar som ska hålla.
Bara för att jag har en dragracinginriktad bil kan man inte dra slutsatsen att jag menar 3,5" CrMo-kardan och 9" stel axel när jag skriver "chassie/drivlina". I detta fall var det snarare inriktning mot bättre väghållning och den "skottsäkra bakvagnen" som åsyftades.
Jag förstår egentligen inte din fientliga inställning då jag aldrig nämnt något negativt om ditt bygge eller dina åsikter.
Nu tycker jag vi återgår till vad denna tråd egentligen var tänkt att handla om.
Tyvärr tände jag till på mickos väl negativa inlägg vilket föranledde att allt spårade ur.
Alla har rätt till en egen åsikt men att skriva att denna motor låter satans tråkig är enligt mig en överdrift och oartigt emot ägaren.
mvh
/Simon
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ximon wrote:Ivars: Den inställningen du inleder ditt inlägg med kan du lägga ner. Att börja ifrågasätta min intelligensnivå är nog fel väg att gå.
Det är lätt att dra förhastade slutsatser om man läser lite för snabbt. Det kan då bli väldigt fel.
Min mening med inlägget är att man ofta har en begränsad ekonomi till det planerade bilbygget. Det är då lätt att man satsar allt krut på motorn och glömmer att det finns en växellåda, kardan, diff och drivaxlar/drivknutar som ska hålla.
I detta fall var det snarare inriktning mot bättre väghållning och den "skottsäkra bakvagnen" som åsyftades.
Jag förstår egentligen inte din fientliga inställning då jag aldrig nämnt något negativt om ditt bygge eller dina åsikter.
Tyvärr tände jag till på mickos väl negativa inlägg vilket föranledde att allt spårade ur.
Alla har rätt till en egen åsikt men att skriva att denna motor låter satans tråkig är enligt mig en överdrift och oartigt emot ägaren.
mvh
/Simon
Ditt inlägg känns för mig som att kasta spjut i radhus..
Ska jag börja med att förklara att jag absolut inte menade att att ifrågasätta din intelligensnivå och sen tycka att du själv har fel inställning?
Sen vända på en till stek och mena att du kanske skriver lite för fort och inte får fram vad du menar? (eftersom du fick förklara dig nu)
Om man jämför min "fientlighet" och ifrågasättning av intelligens i mitt inlägg med hur du behandlade "mickos egna åsikt" (som du själv säger att alla har rätt till) + säger att det är det dummaste du hört och att man itne är klok om man inte förstår att en v8 med kompressor är coolt?
Vad får vi då?
no hard feelings iallafall,
- "Profetinlägg" - återigen använder du dig av ord som inte riktigt är lämpade för situationen. Jag har aldrig någonsin utgivit mig för att vara någon profet eller ansett mig veta "bäst".
Det är lätt att dra förhastade slutsatser om man läser lite för snabbt. Det kan då bli väldigt fel.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp