Pekka - E28 470whp End of the story...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
..
grattis till körkortet igen! kul att ni var förbi en sväng igår! snart får dra dra med er alla ni känner så jag får ihop bilen till sommar;)
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
P3kka wrote:Tackar tackar
Cruelty: Ska försöka hjälpa dig när jag har tid övers (:
Vecka 8 och tillbaka i skola igen... I morgon blir de att fräsa ventilsäterna på toppen om de finns stål som passar till Miran vill säga.
Lämnar iväg några kåpor och b25 insuget till en polare ikväll som ska fixa pulverlack.
jobba på nu! nu förstår du hur drygt det är och lyfta i och ur motorn själv
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Resgard wrote:Så det är så en mirafräs ser ut svetsfogen såg inte så bra ut av de man såg på bilden där va Ska den in på planing nu i veckan å?
Japp så ser den ut nej dom är inte så fina men hoppas det ser bättre ut under ytan.
Krånglat med sätet på insugssidan och fick de inte tätt nå Berodde troligen på att stålet börjat bli slött så att den förflyttade sig lite lite i sidled, bytte till ett annat stål med snarlika vinklar och fick de bra precis innan jag vart utskickad för dagen..
Om de går som planerat ska toppen in på planing i morgon
Riktigt nice projekt faktiskt!
Jag har köpt en E28 518 -87 som jag ska hämta i helgen så inte kollat jättenoga på den än och i alla fall de är ju trumbromsar (bara bak eller fram med?) de är ju en 4 cylindrig och tänkte höra om du har skivbromsar runt om på din med tanke på att de är 6cyl?
Mvh Börjesson.
Jag har köpt en E28 518 -87 som jag ska hämta i helgen så inte kollat jättenoga på den än och i alla fall de är ju trumbromsar (bara bak eller fram med?) de är ju en 4 cylindrig och tänkte höra om du har skivbromsar runt om på din med tanke på att de är 6cyl?
Mvh Börjesson.
jocke_e30 wrote:Toppen såg ju bra ut. Va de nå porer?
De var lite lite, dom flesta ser ut som på bilden.
börjesson wrote:Riktigt nice projekt faktiskt!
Mvh Börjesson.
Tackar
Du har nog skivor fram och trummor bak som mig, är skivor runt om på m535 kanske även på 528.
Uträkning av tjocklek på topplockspackningen? (koppar)
Fick fram att förbränningsutrymmet är ca 37cm3 (riktplanad efter svets)
ovanför kolven ca 386cm3
Orginal packning 81mm x 2mm (minus ihopdragning)
Kompförkollande orginal 9,8.1
Diam 80mm
Slag 76,8mm
Nån som är haj på detta? vill ha 8.5-9
Fick fram att förbränningsutrymmet är ca 37cm3 (riktplanad efter svets)
ovanför kolven ca 386cm3
Orginal packning 81mm x 2mm (minus ihopdragning)
Kompförkollande orginal 9,8.1
Diam 80mm
Slag 76,8mm
Nån som är haj på detta? vill ha 8.5-9
Last edited by P3kka on 22 Feb 2009, 11:18, edited 1 time in total.
Resgard wrote:Uj uj! Är kabelstammen redan uppmärkt?
Nja, kopplingschema att följa, går efter färger
Jocke_e30 wrote:Fint de, då har du nå å göra på lovet då
Har du möjlighet att ta in gokarten?
Ja nog har jag de, ska försöka fixa en topplockspackning och ARP under denna vecka annnars håller inte tidsplanen de ska vi nog kunna fixa