Sachs 765 på M10
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Sachs 765 på M10
Passer Sachs 765 trykkplata og 240mm sinterlammelen på en M10 hvis man montere dit et M30 svinghjul? har hørt trykkplata tar i sprengkåpan på girkassa
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
robert wrote:vad har du då för turbomotor om du måste ha den plattan? 228mm svänghjul och 618 plattan med blackmagic eller sinter funkar kalas på orginal låda. 765 tryckplatta och 240mm svänghjul borde inte bygga mer utåt än 240mm svänghjul och m5 tryckplattan för den passar på 260 lådan iaf men orginal låda kan de bli tight....
men varför ska du köra orginal låda om du ska ha så mycket effekt att 215/228mm koppling inte räcker?
Jeg har ikke så mye effekt at jeg MÅ ha Sachs 765, men i og med at jeg selvfølgelig kommer til å trimme mer etterhvert tenkte jeg å kjøpe den "beste" clutchen med en gang. Finner ikke noe 228mm svinghjul som passer til M10:( Tar jeg det fra M20 passer vel ikke startkransen?
Regner med at 240mm clutch tar i sprängkåpan, men det går kanskje ann å slipe til så det passer?
Hvilke 228mm svinghjul passer evnt. da?
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
robert wrote:jag har 215mm svänghjul med saab900 turbo tryckplatta sen en 4 pucks sinter på de den ska väl hålla för 450nm om man schimsar in tryckplattan rätt. Kom ihåg att olika märken har olika mycket tryck på saab plattorna
saab900t, ape maxtryck 650kg
saab900t, luk maxtryck 700kg
saab900t, borg/beck maxtryck 740kg
228mm svänghjulen satt på en del 02or tror de var tii som hade 228mm? Så de finns som passar m10
Hvordan schimsar man en trykkplate?
Hva er disse betegnelsene: "ape", "luk", "borg/beck"?
Vet du hvordan tilgangen er på tii svinghjul?
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
jag åkte med ett par olika svetsade orginalbakaxlar(de hade en tendens att ge upp rätt snabbt=)) kardanen jag använde var från E28 528, kommer nog att bli samma i år, dock annan låda och M5diff...
För att få plats med M30 lådan fick jag höja kardantunneln ca 5cm och bredda den en aning med släggan också...
För att få plats med M30 lådan fick jag höja kardantunneln ca 5cm och bredda den en aning med släggan också...
jag åkte med ett par olika svetsade orginalbakaxlar(de hade en tendens att ge upp rätt snabbt=)) kardanen jag använde var från E28 528, kommer nog att bli samma i år, dock annan låda och M5diff...
För att få plats med M30 lådan fick jag höja kardantunneln ca 5cm och bredda den en aning med släggan också...
För att få plats med M30 lådan fick jag höja kardantunneln ca 5cm och bredda den en aning med släggan också...
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact: