Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Ballfroog
Posts: 552 Joined: 31 Jan 2008, 16:16
Post
by Ballfroog » 07 Nov 2008, 20:50
jorgen wrote: vad finns det för pump som klarar 800hk+ med E85? Gäller en viss 4:a med 1600cc spridare. Har ju dubbla 044 nu men vill helst bara ha en
varför ? alla feta bilar i racing kör 2 st 044 pumpar
det är bosch dom går inte sönder =D
Svintoleffe
Posts: 1342 Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:
Post
by Svintoleffe » 16 Nov 2008, 12:07
Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej.
Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 16 Nov 2008, 13:10
Svintoleffe wrote: Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej. Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
Beror ju även på spridare, laddtryck och soppatryck.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Svintoleffe
Posts: 1342 Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:
Post
by Svintoleffe » 16 Nov 2008, 15:54
enligt vad jag hitta så kör han på 1000cc spridare o laddade 1,7-1,8 bar vid det laddtrycket.
Så det bör funkar bra o köra på e-85, anansr får vi väntar tills jag börjat bygga på volvon nån gång när det finns pengar.
Nisse Järnet wrote: Svintoleffe wrote: Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej. Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
Beror ju även på spridare, laddtryck och soppatryck.
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 27 Dec 2008, 22:59
Hur långt räcker 2 st 044or på e85 och 1000cc spridare?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 27 Dec 2008, 23:01
Pumparna ca 900hk. Spridarna 600-700 med höjt grundtryck.
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 27 Dec 2008, 23:04
Bmwandreas wrote: Pumparna ca 900hk. Spridarna 600-700 med höjt grundtryck.
Vilket tryck rekomenderar du isånnafall? 4 bar?
Doktorn
Posts: 1459 Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn
Post
by Doktorn » 27 Dec 2008, 23:10
Nisse Järnet wrote: Är det nån här som haft problem med E85 överhuvudtaget? Tänker nu på tex filter som strejkar, pumpar som pajjar, o-ringar som börjar läcka och sånt som man "hör" hela tiden?
Gyldmarks båda walbro dog samtidigt på e85, stod jämte när han sågade sönder dom och kolen i båda två var sopslut. Pumpdelen däremot var fin men det hjälper ju inte när bara kablarna till kolen hänger kvar..
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
chicago
Posts: 176 Joined: 03 Aug 2006, 17:32
Post
by chicago » 03 Jan 2009, 03:50
ja bromsa 520 på en pump , å grejen va den att pump nr 2 hade ja koppla + på - .. så den sög .. vette fan , måste vart full .. ahahah .. men de gick ju iaf ..
cerveza
Posts: 1763 Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp
Post
by cerveza » 03 Jan 2009, 19:51
Svintoleffe wrote: Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej. Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
där har du en marginal på 0% ... räcker med att generator remmen skulle slira till så du får ett minimalt voltfall så smäller motorn snabbare än en höna skiter... man ska ALLTID ha minst 30% marginal på en turbomotor..
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
mcdonaldsmannen
Posts: 469 Joined: 02 Feb 2007, 15:05
Post
by mcdonaldsmannen » 12 Feb 2009, 17:29
Kommer köra runt 1,3bar laddtryck, 3bar grundtryck, 892cc, 2st 044 och e85.
Låter det vettigt? har jag bra marginal då?
Blir mer förvirrad bara jag tänker på det här med pumpar, tryck osv.
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 12 Feb 2009, 21:00
mcdonaldsmannen wrote: Kommer köra runt 1,3bar laddtryck, 3bar grundtryck, 892cc, 2st 044 och e85. Låter det vettigt? har jag bra marginal då? Blir mer förvirrad bara jag tänker på det här med pumpar, tryck osv.
Sluta snusa och börja tänka i klart.
Tror absolut detdär räcker till dina 500hk