Har ni kollat upp om Densopumpen som sitter original i Suprorna pallar E85 bra? Kostar ju inte mycket från staterna...
Var iaf en SAAB som bromsade runt 430 i motorn i Rototest med 1 sådan pump på E85.
Toyota OEM Supra TT Fuel Pump with Filter
Part # To Denso Pump
Genuine Toyota/Denso fuel pump from the Supra TT. Flows more than any other internal pump on the market and is super reliable.
Flow specs include:
260 lph @ 43 psi; 220 lph @ 58 psi; @ 12 V 1.
290 lph @ 43 psi; 266 lph @ 58 psi @ 13.5 V 2.
290 lph @ 43 psi; 260 lph @ 58 psi; @ 14 V 1.
Last edited by Jorm on 13 Oct 2008, 19:52, edited 1 time in total.
Edit: Såg nu att det är samma som 044 fast för tankmontage
Håller originalpumpen i tanken för e85?
jag har åkt många tankar i min e30 med ren e85 och ännu strejkar den inte efter 1 år (3000mil) Och nu Är även pumpen rejält stressad tackvare turbokonvertering och högt soppatryck men den spinner på endå.
Är det nån här som haft problem med E85 överhuvudtaget? Tänker nu på tex filter som strejkar, pumpar som pajjar, o-ringar som börjar läcka och sånt som man "hör" hela tiden?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Är det nån här som haft problem med E85 överhuvudtaget? Tänker nu på tex filter som strejkar, pumpar som pajjar, o-ringar som börjar läcka och sånt som man "hör" hela tiden?
jorgen wrote:vad finns det för pump som klarar 800hk+ med E85? Gäller en viss 4:a med 1600cc spridare. Har ju dubbla 044 nu men vill helst bara ha en
2st eleminator räcker till 1200hk på min V8. Den är inte alls lika effektiv som modernare motorer. Du klarar 800hk med eleminator men inte så mycket mer.