Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 16 Apr 2006, 09:29
peppe wrote: Ja, det är lite irreterande att den ska vara så hög.
Det där ska du nog inte oroa dig över peppe. Jag tror den ser mycket högre ut bak än den egentligen är, då du inte har så stora hjul som fyller upp där bak. Det där fixar sig om du smetar på lite större rimms, då de fyller upp hjulhuset!
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 16 Apr 2006, 13:52
Hehe, vi får hoppas på det
DelJoJJo
Posts: 327 Joined: 01 Dec 2005, 17:42
Location: Eksjö
Post
by DelJoJJo » 16 Apr 2006, 14:05
du kollade inte hur hög fjädern var innan du satt dit den?.. de skulle ja gärna vilja veta så kunde ja jämföra me mina fjädrar ja har nu.. inte en aning om nåt =).. den är hög som org. men när ja köpte den så sa de att den skulle vart sänkt.. =/.. blev ju betydligt bättre än innan din bil iaf =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 17 Apr 2006, 16:00
Jag kan ta och mäta vid tillfälle.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 20 Apr 2006, 20:48
Amatör sliparen har portat vidare. Nu är insug och avgas klart, på riktigt.
Lämmnade lite mera längst in om tex: Bäckis eller Jens Gustavsson i framtiden skulle vilja snyta ur filen där ( man vill ju inte amatör sabba allt )
Men kanalerna ser helt klart okej ut. Avgas blev dock bäst tror jag. Fick in lite teknik där.
Nästa resa till Tomas på Bil och Trim då blir det att köra ur förbrännings rummen, sedan riktplana toppen. Och om vi hinner mirar vi sätena och kastar ned mina slipade 325 ventiler.
Åh just ja, ska även borra upp hålen för kylningen.
Kero
Posts: 306 Joined: 20 Nov 2005, 23:53
Location: Stockholm
Post
by Kero » 20 Apr 2006, 22:02
Bor du långt ifrån bil och trim eller, har ju varit där några gånger själv.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 20 Apr 2006, 22:07
Kero wrote: Bor du långt ifrån bil och trim eller, har ju varit där några gånger själv.
Jo, jag vet att du var där samtidigt som jag hade blocket där och svarvade mina kolvar. Eller om du var där senare?
Bor ca: 3 mil från Tomas, han är en guld kille.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 01 May 2006, 13:37
Så där!
Nu har jag beställt däck inför Piteå och resten av sommarens tilltänkta events.
Det blev: M/H 235*60*14 , anledningen till däckval och märke var att dessa var dom ända "vettiga" som var DOT märkta så man får köra EDPS.
Sedan så tror jag dom funkar rätt bra också.
Bjuder på en bild av ett M/H däck i action. Bilen är väll inte helt okänd här i Umeå
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 01 May 2006, 18:39
peppe wrote: Så där!
Nu har jag beställt däck inför Piteå och resten av sommarens tilltänkta events.
Det blev: M/H 235*60*14 , anledningen till däckval och märke var att dessa var dom ända "vettiga" som var DOT märkta så man får köra EDPS.
Sedan så tror jag dom funkar rätt bra också.
Bjuder på en bild av ett M/H däck i action. Bilen är väll inte helt okänd här i Umeå
Alla MT ET Street är också dot märkta, bara så du vet
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 01 May 2006, 20:50
Jo jag vet.
Men dom ÅF jag har pratat med hade inte rätt dimension, alla var däck var för dopade jänkar åt ungefär
Dessa får duga i sommar.
Nicke Nyman
Posts: 297 Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by Nicke Nyman » 02 May 2006, 07:37
peppe wrote: Jo jag vet.
Men dom ÅF jag har pratat med hade inte rätt dimension, alla var däck var för dopade jänkar åt ungefär
Dessa får duga i sommar.
De måste duga, o nå dopade jänkar har vi ju inte!
Räcker nog för min moppemotor!
Adios!
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 02 May 2006, 10:09
du kan ju inte fuska å köpa lyxdäck till pite
hehe. är det där peggan me nos å grejjer som var i finnträsk förra sommarn?
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 02 May 2006, 10:22
du måste juh uppdatera med bilder
på toppen, kanalerna vill jag se
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 02 May 2006, 11:58
flp wrote: du kan ju inte fuska å köpa lyxdäck till pite
hehe. är det där peggan me nos å grejjer som var i finnträsk förra sommarn?
MVH Micke
Du kan känna lugnet. Bakvagnen kommer pajja innan jag får testa däcken
Japp, det är Mi16 peggad, går sjukt hårt. Hörde av ägaren att det var updateringar på gång. Mysigt!
Zwofurti wrote: du måste juh uppdatera med bilder
på toppen, kanalerna vill jag se
Det är hemligt material, kommer aldrig visa kanalerna. Förutom om någon köper motorn av mig i fram tiden.
Tänk om min amatör portning har resulterat i en monster topp. Skämt åsido, är inte så mycket att se? En topp som fått smaka lite på filen.
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 02 May 2006, 12:07
japp men bilder är alltid kul att se
skäms du eller?=) hehe.
nä det är lugnt om du inte vill visa.
//emil
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 02 May 2006, 12:45
får jag på ett par såna där däck far väl min bakvagn
måste köra nå vettigare än 17"are iaf, blir väl nå vinterdäck eller nå. hehe
kul med uppdatering av peggan, tyckte den verkade röra på sig iaf
han tyckte om att använda purgen på nosen också. hehe
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 02 May 2006, 14:03
Zwofurti wrote: japp men bilder är alltid kul att se
skäms du eller?=) hehe.
nä det är lugnt om du inte vill visa.
//emil
Du kan få några bilder om du är snäll
flp wrote: får jag på ett par såna där däck far väl min bakvagn
måste köra nå vettigare än 17"are iaf, blir väl nå vinterdäck eller nå. hehe
kul med uppdatering av peggan, tyckte den verkade röra på sig iaf
han tyckte om att använda purgen på nosen också. hehe
MVH Micke
Jo, han brukar peggan duktigt. Körde ju till och från tävlingen.
Alltså, sommnade en stund på soffan och vaknade upp och insåg att jag måset in med en halvbur eller något.
Kul att åka till piteå och sedan lyckas köra BR på första repan och sedan åka hem? :S