original oljekylare?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
original oljekylare?
Tjena..
har juh två bilar, bruksbilen, 325 ix. och projektet är en 320.
på 325:an sitter juh oljekylare, som läker olja där vid filteranslutningen.
inte behöver man väl oljekylaren på bruksbilen?
kör inte speciellt hårt med den heller.
hur gör man om man ska ta bort den, behöver man nå specialgrejer eller är det bara att gänga på filret på blocket som vanligt?
ska man ha nåt annat filter isf?
tänkte isf renovera med ny packningssats å sätta på turbon, där behövs det garanterat bättre för den kommer spöas.
nån som har invändningar mot min ide?
är det dåligt att ta bort oljekylaren?
vilka har det standard?
320 har väl inte, har 323:an?
alla 325 har som jag förstår det.
//emil
har juh två bilar, bruksbilen, 325 ix. och projektet är en 320.
på 325:an sitter juh oljekylare, som läker olja där vid filteranslutningen.
inte behöver man väl oljekylaren på bruksbilen?
kör inte speciellt hårt med den heller.
hur gör man om man ska ta bort den, behöver man nå specialgrejer eller är det bara att gänga på filret på blocket som vanligt?
ska man ha nåt annat filter isf?
tänkte isf renovera med ny packningssats å sätta på turbon, där behövs det garanterat bättre för den kommer spöas.
nån som har invändningar mot min ide?
är det dåligt att ta bort oljekylaren?
vilka har det standard?
320 har väl inte, har 323:an?
alla 325 har som jag förstår det.
//emil
såhär ser juh original oljekylare ut, alltså man tar bort bulten och ersätter dem med nån sorts gänga för oljefiltret?
http://hem.bredband.net/mirre75/P4.jpg
edit:
och såhär ser det ut utan den grejen du snackar om?
http://i24.photobucket.com/albums/c50/karlaugust/BMW_m20b25_turbo/block2.jpg
http://hem.bredband.net/mirre75/P4.jpg
edit:
och såhär ser det ut utan den grejen du snackar om?
http://i24.photobucket.com/albums/c50/karlaugust/BMW_m20b25_turbo/block2.jpg
"Muttern" du behöver gör att du kan gänga på oljefiltret så det pekar rakt ut från blocket (90 grader). Den har du ju på din 320. Du förstår om du tar bort filtret.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ximon wrote:"Muttern" du behöver gör att du kan gänga på oljefiltret så det pekar rakt ut från blocket (90 grader). Den har du ju på din 320. Du förstår om du tar bort filtret.
yep jag harsjälvklart den på min b20, men den behöver jagpåden tills jag får dit oljekylaren., ska inte dit på en gång..
nån som har en liggandes!?
den borde ju gåatt skicka i brev, betalar fetaepngar om nån har, skulle vara jäkligt bra om nån orkar?=)
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
njaa..den brukar då inte bli varm vid vanlig körning. testade nyss.
sen for jag ochkörde den riktig varm, då öppnade den, och då var det riktigt hård körning.
klarar mig fint utan den på brukspulkan, slipper jag det där förbannade läckaget också.
man hinner fasiken aldrig vara utan bil nog länge för att fixa det.
sen for jag ochkörde den riktig varm, då öppnade den, och då var det riktigt hård körning.
klarar mig fint utan den på brukspulkan, slipper jag det där förbannade läckaget också.
man hinner fasiken aldrig vara utan bil nog länge för att fixa det.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Jag skulle då inte köra utan oljekylare på någon som helst typ av räser när det e standard på 325orna.
Ska pröva detta konceptet: Mattsvart block, originalkylare och original oljekylare och se om man kan knäppa lite folk på näsan som tycker att originalkylningen inte räcker till på en m20 turbo
Ska pröva detta konceptet: Mattsvart block, originalkylare och original oljekylare och se om man kan knäppa lite folk på näsan som tycker att originalkylningen inte räcker till på en m20 turbo
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping