P3kka wrote:Va det är original va inte så intressant just nu. Utan vilket komp är lagomt på ca 1.5-1.7 bar på Bensin resp E85?? (kommer troligen använda E85)
Du får helt enkelt välja E85 och sen ladda på så mycket det bara går Ska Gubben i Gagnef fixa packning?
Jag vet inte än, troligen via en lärare på industri. 8.5:1 komp låter de vettigt på E85??
Behöver du ens sänka kompen för den effekten du ska ha om du väljer E85
Ja jag vet inte, men nästan 10:1 är väll lite väl mkt? 8.5-9???
Ska inte säga nå mer då jag inte är insatt i detta, men vad man fattat så tror jag säkert det går att köra orgnial kompförhållande med E85 och runt 300-350 hk lr va du siktade på Men hur länge de håller vet man inte
P3kka wrote:Va det är original va inte så intressant just nu. Utan vilket komp är lagomt på ca 1.5-1.7 bar på Bensin resp E85?? (kommer troligen använda E85)
Du får helt enkelt välja E85 och sen ladda på så mycket det bara går Ska Gubben i Gagnef fixa packning?
Jag vet inte än, troligen via en lärare på industri. 8.5:1 komp låter de vettigt på E85??
Behöver du ens sänka kompen för den effekten du ska ha om du väljer E85
Ja jag vet inte, men nästan 10:1 är väll lite väl mkt? 8.5-9???
Ska inte säga nå mer då jag inte är insatt i detta, men vad man fattat så tror jag säkert det går att köra orgnial kompförhållande med E85 och runt 300-350 hk lr va du siktade på Men hur länge de håller vet man inte
Nja nog blir de mer än så, 400
Nästan alla här som byggt en motor lär ja ha koll på vilket kompförhållande som är lämpligt?? eller..
kanske inte hjälper dig så mycket, men palten körde med orginal komp i en icke vanos m50 och det höll. jag kommer åka med orginalkomp och oringat i sommar i min m50 vanos. man kan ha ganska högt komp med e85 verkar det som.
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
tykoo wrote:kanske inte hjälper dig så mycket, men palten körde med orginal komp i en icke vanos m50 och det höll. jag kommer åka med orginalkomp och oringat i sommar i min m50 vanos. man kan ha ganska högt komp med e85 verkar det som.
Tack, de är tänkvärt
Någon som har en sista åsikt ang kompet annars så återkommer jag i den frågan när kompet är bestämt och packningen är skuren?
Idag var första dagen på min sista praktik, ska vara på en BMW-verkstad i 3 veckor Om det blir tid över ska jag ta dit och shimsa m535 diffen. Ska öven lägga beslag på dragmoment till m20 motorn som kan vara en fördel att ha när resten ska ihop, överfall och stakar är bara dragna för hand just nu.
I morgon ska jag lämna in toppen och få sleeves monterade på avgassidan eventuellt insugssidan har inte bestämt mig än, efter det ska ventilsäten fräsas och planing på det Så ligger de till just nu
P3kka wrote:Idag var första dagen på min sista praktik, ska vara på en BMW-verkstad i 3 veckor Om det blir tid över ska jag ta dit och shimsa m535 diffen. Ska öven lägga beslag på dragmoment till m20 motorn som kan vara en fördel att ha när resten ska ihop, överfall och stakar är bara dragna för hand just nu.
I morgon ska jag lämna in toppen och få sleeves monterade på avgassidan eventuellt insugssidan har inte bestämt mig än, efter det ska ventilsäten fräsas och planing på det Så ligger de till just nu
Då ska du få lirka fram moment till min motor, samt elscchema för bil å motor
Kul med bilbyggden som projekt arbete! lycka till! Jag håller också på med bil bygge, och ska inne hålla BMW komponenter!
Kolla in mitt.
www.jenningsskolan.se/super7
P3kka wrote:Idag var första dagen på min sista praktik, ska vara på en BMW-verkstad i 3 veckor Om det blir tid över ska jag ta dit och shimsa m535 diffen. Ska öven lägga beslag på dragmoment till m20 motorn som kan vara en fördel att ha när resten ska ihop, överfall och stakar är bara dragna för hand just nu.
Då ska du få lirka fram moment till min motor, samt elscchema för bil å motor
Drog ut lite papper idag, ge mig reg nr så ska jag se om de går att fixa till din också
----
Kom precis hem *Jäsp*, har varit och lämnat in toppen som planerat och köpt lite saker på burk som förgyller vardagen inne på biltema färg..
Smyger iväg med b25insuget till skolan på lunchen i morgon och lånar varmvattentvätten, sen blir de pulverlack om de går som planerat
Kom nyss hem med toppen, blev bara sleevs på avgassidan för styrningarna var rätt så bra på insugssidan och budgeten är inte så riklig smet iväg före fyra igår och köpte banjokoppling till "Ferarri" pumpen, inloppet till pumpen fick jag inte fatt på, var köper man de? är m18 tror jag med fingäng