nåja, fixa nån som svarvar kolvarna åt mig kan inte vara så svårt.
är ju inte så tokigt att få fräscha kolvringar och honat block också.
om nu allt är tillräckligt fräscht.
Tror inte man behöver sänka kompet om man skall ha runt 300hk om man kan styra bränsle o tändning.
Men om man sen vill ha senare mer kraft så är det ju bra att ha färdigt svarvade kolvar, man blir ju ganska lätt en laddtrycks missbrukare
nja det är lugnt.. är inte spikat än vad som ska byggas, därför spekulerar jag lite.
har så jäkla hög komp i min motor.
9.8;1 är det.
man kan nog inte ladda så mkt ens om man gör ett snikbygge.
kollat lite på motorn nyss, rev ventilkåpan å kikade.
kammen var som ny!såg ut att vara renoverat i toppen. vippor osvsåg nytt ut, inget hade de gula färgen som resten i toppen har och som också äldre vippor osv får.