robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Nobbe wrote:...eller så loggar du ut på MSN å dumpar över bilderna till mr-king så slänger jag upp dom ;)

Kan ju va skoj å surra med dig på MSN nån gång/år iaf :mrgreen:


haha när ska jag ha tid med det då? :mrgreen: , du får fan slita med dig grabben å dyka över på en mekkväll snart!!!

kalle: rälshelvetet ligger fortfarande kvar.......mycket tungt.

som sagt, venturitunneln är så gott som klar (tack Danne för hjälpen), bara småsaker kvar som att byta ut bultarna som håller den på plats, en gummilist ska monteras runt venturitunneln (på bakstöten) osv....
-kastar även upp några bilder på tryckrören igen då dom andra inte kan visas :evil: ...
håll till godo..

utgångsobjektet
Image
modifierat lite
Image
Image
mr robbz in welding
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
banzai
Posts: 272
Joined: 07 May 2006, 15:27
Location: Alfta - Hälsingland

Post by banzai »

Hahaha, man blir ju bara glad av ditt bygge :) Kommer bli super när den är klar ju 8)
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

blir så jävla cleant bygge och grymmt...bra jobbat
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
ScratcH
Posts: 283
Joined: 01 Nov 2006, 15:49
Location: Göteborg

Post by ScratcH »

Fin fint bygge Robbz :!:
Ser ut å bli för bra 8)

Mvh
/Jonas
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

ja mkt snyggt som vanligt.

en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

BRUZZE wrote:ja mkt snyggt som vanligt.

en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.


han fixar nog till en skyddsplåt.

eller så kanske han ska bygga venturitunneln ända fram???
Last edited by RoDe on 08 Jan 2009, 21:29, edited 2 times in total.
The Lower Class
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

så jävla fränt plenium.. vet inte varför men blir någon annan än jag glad varje gång man ser det?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
bubbel
Posts: 539
Joined: 25 Nov 2005, 19:54
Location: östersund

Post by bubbel »

finns inte ord för ett sånt här fint bygge!!
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?


Jula eller clas ohlsson ..Vants bult , hittar dom på typ .. Båtkatogorin på båda affärerna.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.

Vikten?

Mvh
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

peppe wrote:
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.

Vikten?

Mvh


ja det var en tanke jag hade också, men väger det lilla verkligen upp böket med service och meckvänligheten? längre tryckrör blir det ju också (det är förvisso en knappt mätbar skillnad) men ändå :D
bergman
Posts: 22
Joined: 20 Nov 2005, 21:42
Location: hallstahammar

Post by bergman »

Finns på biltema.

r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?
^_^
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

bergman wrote:Finns på biltema.

r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?



Ja du hittar dem där du hittar båttillbehör ............ punkt
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så.... 8)

Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar :lol: .....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

robbz wrote:
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så.... 8)

Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar :lol: .....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!

/mvh



ok, jag kan förstå tänket.

har man redan flyttat tillbaka motor etc så varför sluta där? ska man göra allt så ska det va ALLT :D
Post Reply