Nobbe wrote:...eller så loggar du ut på MSN å dumpar över bilderna till mr-king så slänger jag upp dom
Kan ju va skoj å surra med dig på MSN nån gång/år iaf
haha när ska jag ha tid med det då? , du får fan slita med dig grabben å dyka över på en mekkväll snart!!!
kalle: rälshelvetet ligger fortfarande kvar.......mycket tungt.
som sagt, venturitunneln är så gott som klar (tack Danne för hjälpen), bara småsaker kvar som att byta ut bultarna som håller den på plats, en gummilist ska monteras runt venturitunneln (på bakstöten) osv....
-kastar även upp några bilder på tryckrören igen då dom andra inte kan visas ...
håll till godo..
utgångsobjektet
modifierat lite
mr robbz in welding
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.
en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.
han fixar nog till en skyddsplåt.
eller så kanske han ska bygga venturitunneln ända fram???
Last edited by RoDe on 08 Jan 2009, 21:29, edited 2 times in total.
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.
Vikten?
Mvh
ja det var en tanke jag hade också, men väger det lilla verkligen upp böket med service och meckvänligheten? längre tryckrör blir det ju också (det är förvisso en knappt mätbar skillnad) men ändå
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så....
Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar .....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
som sagt, allt för viktens skull! jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken. -håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så....
Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar .....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!
/mvh
ok, jag kan förstå tänket.
har man redan flyttat tillbaka motor etc så varför sluta där? ska man göra allt så ska det va ALLT