BMW 325 med 450hk VS Gallardo med 520hk
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW 325 med 450hk VS Gallardo med 520hk
Hur står sig bimmern mot lambon? Lambon väger strax över 1600kg och har 4-hjulsdrift, men har även mer mos i maskin. 325an väger mindre och har förmodligen lite mindre effektförluster.
Frågan är om bimmern är avhängd eller om det blir ett jämt race? 0-100, 0-200, 0-402m osv elasticiteten borde vara bra på bimmern tycker man, typ 50-150km/h...
Vad tror ni?
Frågan är om bimmern är avhängd eller om det blir ett jämt race? 0-100, 0-200, 0-402m osv elasticiteten borde vara bra på bimmern tycker man, typ 50-150km/h...
Vad tror ni?
[quote="Zwofurti"]0-100 har inte bmw:n det minsta chans törs jag garantera.[/quote]
Näe, med LC så ska gallardon göra 0-100 på 3.9x sek, men då håller kopplingen bara 10-15ggr. Om man säger en lite mjukare start så borde det bli lite jämnare även om lambon förmodligen tar det. Vad kan en 450hästars E36a för 0-100på? Den som PPF byggde hade 400 och gjorde väl 0-100 på typ 4.5-5sek?
Näe, med LC så ska gallardon göra 0-100 på 3.9x sek, men då håller kopplingen bara 10-15ggr. Om man säger en lite mjukare start så borde det bli lite jämnare även om lambon förmodligen tar det. Vad kan en 450hästars E36a för 0-100på? Den som PPF byggde hade 400 och gjorde väl 0-100 på typ 4.5-5sek?
Muxxor wrote:Zwofurti wrote:0-100 har inte bmw:n det minsta chans törs jag garantera.
Näe, med LC så ska gallardon göra 0-100 på 3.9x sek, men då håller kopplingen bara 10-15ggr. Om man säger en lite mjukare start så borde det bli lite jämnare även om lambon förmodligen tar det. Vad kan en 450hästars E36a för 0-100på? Den som PPF byggde hade 400 och gjorde väl 0-100 på typ 4.5-5sek?
ja det beror juh helt på hur mkt det spinner:)
e36:an har väl bättre bakvagn, suger fast i marken bättre vad jag förstått och erfarat.
men lambon spöar nog 0-100iaf, resten har jagfaktsikt inte den blekaste aning om. men jag tror lambon ligger bra till överallt, dom är snabba. iofs rätt tunga.
- TurboRobban
- Posts: 119
- Joined: 20 Nov 2005, 21:13
- Location: avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Zwofurti wrote:Med LC så ska gallardon göra 0-100 på 3.9x sek, men då håller kopplingen bara 10-15ggr.
Utveckla gärna detta?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
[quote="Chrille"][quote="Zwofurti"]
Med LC så ska gallardon göra 0-100 på 3.9x sek, men då håller kopplingen bara 10-15ggr. [/quote]
Utveckla gärna detta?[/quote]
Med launch control precis som Zwofurti säger... Men klen koppling, mja, kanske med om man tänker på att det är en bil med 4wd och väger 1600kg+ med en motor på 520nm som vrider för fullt så lär det äta koppling rätt bra
Tror det är 295or runt om...
Edit: Varför blir mina quotes alltid sådär muppiga?
Med LC så ska gallardon göra 0-100 på 3.9x sek, men då håller kopplingen bara 10-15ggr. [/quote]
Utveckla gärna detta?[/quote]
Med launch control precis som Zwofurti säger... Men klen koppling, mja, kanske med om man tänker på att det är en bil med 4wd och väger 1600kg+ med en motor på 520nm som vrider för fullt så lär det äta koppling rätt bra
Tror det är 295or runt om...
Edit: Varför blir mina quotes alltid sådär muppiga?