Murén wrote:blir ju riktigt fint med rent underrede och du verkar lägga lite energi på rostlagningen oxå inte bara dit med en plåt. har tittat igenom ett par gånger och det verkar som du kommer få en riktigt rolig och fin bil när den blir färdig. en annan sak, du har inte funderat på att bredda dina stativ nertill ser minst sagt instabilt ut. kanske bara ser så ut..
Dom är inte jättestabila, men dom funkar. Bilen hänger dock inte bara i stativet utan vilar på 2 st tomdäck så det är ingen sidovikt så det riskerar att välta. Har funderat på att göra utskjutbara sidor nertill vid julen så att det blir stabilare, men det får nog bli ett framtida problem. Har annat att göra =]
Då var jag färdig med underredsmassan där jag kommer åt. Resten får blästern ta när jag ska rulla in den i stora blästerskåpet.
Men nu tar jag hand om grovrosten. Har som ni ser ovan påbörjat golvet på passagerarsidan. Nu ska vi på standardrosten på E30.
Jag lyfte på locket dvs dom gamla lagningarna som jag inte vad jag ska kalla dom.
Här va det lilla hålet:
Har ritat upp lite provisoriskt där det kanske är frisk plåt =/
Ja jag har ju morgondagen räddad då jag inte firar jul. Lär ta ett par timmar
att laga detta.
Någon som har bild på hur det egentligen ska se ut? Behöver något att gå efter annars får jag improvisera. Har redan klurat ut
hur jag ska göra på en del av det iaf.
Sen nästa fråga.
Detta är balken som går över där diffen sitter.
Ska det vara lutning på balken eller har den blivit modifierad?
Se bilder:
Last edited by ZAK on 18 Feb 2009, 17:02, edited 1 time in total.
Ja har en ny tröskel om du behöver, Tror de var vänster ja hade.. Du kanske minns de bättre än mej, haha..
Tror inte själva trösklarna är så farligt rostiga. Men det får vi se när jag ska öppna upp =] men som vanligt har jag förberett!
Har både höger och vänster liggandes.. hihi
idag var det inte många knop i verkstaden efter en rätt så blöt utekväll igår.
Lyckades lägga lite pussel iaf och kapa till rätt form inför igensvetsning.
Lite olika vinklar:
Ska slipa ner svetsarna lite bara sen är det klart i det området.
Last edited by ZAK on 18 Feb 2009, 17:03, edited 1 time in total.