Var kan jag köpa Alumec?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Var kan jag köpa Alumec?
Söker Alumec eller liknande för tillverkning av bromsok.
Söker företag som säljer till privatpersoner.
Söker företag som säljer till privatpersoner.
- Bmwandreas
- Moderator
Daniel.B wrote:Har ej klart med modellen för oket ännu, men går det att få ett riktpris per kilo?
Men det lär ju bli en skaplig bit då minst 2 ok ska tillverkas, troligen 4.
Bolt on till E30 såklart =)
gör inte tabbarna som tidigare okbyggare gjort bara.
ska du göra ett chysst ok så ska du ta en titt på hur hi-spec oken ser ut,dom har sorterat ut alla "buggar" med sina senaste modeller
när du gjort soliden klart så vill jag ta en titt om det går bra. och nej jag är inte intresserad av att sno iden,de e jag för slö för =)
Jag kommer att snegla på högpresterande ok när jag gör mina. Tanken är ju att bra material, + en design som fungerar för värre applikationer + lite extra material för att vara säker.
Kommer troligen (hrrmm) plagiera något högpresterande ok vad gäller belägg och kolvar för att ha bra tillgång till packningar och såna delar.
Men innan jag går vidare så måste jag räkna på allt. Maskintiden är ju gratis, men material och så vidare kanske kostar en del ju.
Kommer troligen (hrrmm) plagiera något högpresterande ok vad gäller belägg och kolvar för att ha bra tillgång till packningar och såna delar.
Men innan jag går vidare så måste jag räkna på allt. Maskintiden är ju gratis, men material och så vidare kanske kostar en del ju.
Jo, jag jobbar på en rätt avancerad mekanisk verkstad och har inga som helst problem med att tillverka en rätt enkel konstruktion som ok ändå är. Dock så är det en känd lastbilstillverkares egna verkstad för utveckling, prototyper och testutrustning, så de e lite svårt att köpa material till privatjobb via företaget. Ser inte sååå bra ut
Daniel.B wrote:Kommer man undan med 50 spänn kilot så är det löjligt bra. Jag tror risken är att man får dubbla den summan.
Ska kolla upp materialet du rekommenderade. Kan vara nåt som du säger att det flexar mindre än alumec.
Den starkaste 7075 legeringen heter T6510, och den är sämre på det mesta om man gämför med Alumec, Alumec flexar mindre än 7075
Magnaten wrote:hmm har jävligt svårt att tro att alumec flexar mindre, men kanske är så
Kolla här http://www.uddeholm.se/swedish/b_91.php#Alumec
och här http://www.alutrade.se/p1241/p1241_swe.php
Sen har Alumec massa andra fördelar gentemot 7075, men den är lite dyrare oxå