Nästan helt hundra att det är M12x1.5 men kolla på realoem annars. Bästa är väl att köra med en slangnippel ut ur det hålet sen slang sen T-kors sen slang upp till turbon
Någon som har en aning om vad man har för valmöjligheter med kardan när man har stora utgående huset på sin Getrag 260? alltså måste det köras med stora hardyn och något som passar till det. Diffen har det stora huset.
Finns det en kardan som passar rakt av eller måste det moddas massa? :/
Kardanfrågan återstår, får det helt enkelt inte att passa! har bytt den utgående flänsen på växellådan till den som passar lilla hardyn osv. min 320i kardan passar i längden men "balansaxeln" som sticker ur lådan som man trär på kardan på bottnar så jag kan inte dra ihop det. Ett annat problem är att stödlagret inte matchar dom 2 gängorna som finns upp i karossen.. är 325 kardanen min enda chans att få det att funka?
stor odiffad klump ifrån en 325i
Getrag 260 förmodligen ifrån en 5serie från början. Bytt till lilla utgående flänsen.
Kom på en hastig lösning jag tänkte testa då jag inte får ihop det på något vis verkar det som! Jag har kvar lilla flänsen och lilla hardyn sålänge, använder min 320kardan som passar bortsätt ifrån att hålet invändes i främre delen är kortare än pinnfan som sticker ur lådan. Tänkte borra ur detta hål 0.8cm som är det som krävs +-2mm
Vad tror ni om detta? riskerar jag att den börjar vobbla på något sätt och slår av mig benen eller? Vore skitnice med en liten kommentar om detta!
Har löst sig med kardan nu sålänge.. Däremot verkar min slavcylinder vara för kort, svårt att frikoppla. Börjar gå fritt emot slutet på pedalen men inte tillräckligt för att kunna få den att släppa helt. Någon som har några ideer om detta då? längre slav till 5serien?
Problem uppstog direkt! bilen går rent i början utan last.. Lastar man så går den rent i ca 20sec sen så börjar den bluddra på högvarv.. Har gått igenom tändning och soppa och inte hittat några problem alls, förutom att stiftet på 1an luktar lite mer soppa än de andra. Antar att det är den som missar på något sätt..
Vad kan vara galet? den blir stekhet också! Har bra med flöde i kylsystemet pga ingen termostat, så den borde inte bli så varm som den blir så fort. Har luftat ett tiotal gånger utan att fått ut luft.
Ingen som har några ideér eller haft samma bekymmer?
Hur menar du med begränsad? kör std bränslesystem rakt igenom.
Ingen som har någon teori på varför den blir så nedrans varm fort? kan tändningen vara åt h-vete? ingen som har upplevt detta med kajko topp/topppackning?
Har ju nuke drev till kammen, kan det bli konstigt när man kör orginal fördelare? Bäckis/andreas! help!
Som sagt ett höftskott så någon annan får gärna korrigera om jag är ute och cyklar, men kan det inte bli så att motorn går magert i änden av fuelrailen om man har för litet tvärsnitt på anslutningen/std fuelrail? En del byter till nuke-railen när de kommer upp en bit i hästkrafter för att undvika detta som jag har förstått det. Säkert många här som kan bekräfta eller dementera detta om jag har fel.
Jag borde ha kollat nogrannare i början av tråden innan jag postade förra inlägget för att se vad du har för set-up men det gjorde jag inte/har jag inte gjort.
Karl_W wrote:Som sagt ett höftskott så någon annan får gärna korrigera om jag är ute och cyklar, men kan det inte bli så att motorn går magert i änden av fuelrailen om man har för litet tvärsnitt på anslutningen/std fuelrail? En del byter till nuke-railen när de kommer upp en bit i hästkrafter för att undvika detta som jag har förstått det. Säkert många här som kan bekräfta eller dementera detta om jag har fel.
Jag borde ha kollat nogrannare i början av tråden innan jag postade förra inlägget för att se vad du har för set-up men det gjorde jag inte/har jag inte gjort.
hehe jo det kan ju tänka sig det sinkar lite, dock så har jag en helt orginal M20B25.. Ifall man bortser ifrån svarvade kolvar, Z45 turbo och nukedrevet.
Så borde ju inte vara några problem där.
Men det var bra du sa det, ska tänka på det när jag plockar dit snurran och det sen.
Aha... Trodde att du hade hängt på snurran. Sorry.
Har du ingen stroblampa el. liknande som du kan sätta på tändkabeln och kolla om pulserna kommer jämnt? Du har kollat så att den tänder rätt antal grader före ÖD på ettan? Inte missat att koppla vaccum på fördelaren? Avlossar lite idéer här bara...