Projekt VeboTrim fick jag ifrån en redan påkommen ide, dock nerlagd, Plastfarsan och några andra höll till i en gammal "vebo" och trimmade rallybilarna.
Riktigt stekigt namn tyckte jag, och det passar bra eftersom jag får stå och huttra i kallgaraget.
Bimmern inhandlades i Linköping som förstabil och rullade orginal många hårda mil. Efter ett par månader med kräng och däckstuds så tyckte man väll att väghållningen borde bättras på.
Studerande som man var hade man inte så mkt pengar, dom räckte iaf till ett nylonbussnings kit ifrån PPF till bakvagn + motor och låda. Sagt och gjort, snabb leverans som vanligt och monterades samma dag. Det var ju roligt när det lät lite mer "Rally" i bilen och sådär, men vart är effekten? Länge stekte man omkring och körde varvstopp och "fräna" häng (läs krängningar) iallafall.
Eftersom kompisens bror och hans kompisar var riktiga e30fantaster så fick man ju många tips och idéer.. Men vad gör man utan pengar?
Så kom dagen då en av dom inhandlade en e30 touring 325a, övertryckskonverterad massa mys. 500hk! Wow det var ju fränt! och så startade allt fler med turbokonvertering i mina kretsar.
Nog med text, ni dör väll snart haha! åter till mitt projekt!

Extern wastegate, 1bar och lite folk i bilen, bra mkt bättre innan med 1.5bar haha! men fick tyvärr ingen film på det inte.
http://s251.photobucket.com/albums/gg30 ... V00311.flv
Bestämde mig för att glömma gamla setupen, här är den nya!
Nya tag inför sommaren 09 (Hoppas jag!)
Toppen:
* svetsad topp M20B25 polerade kanaler
* PPF Z45 Turbo kam
* PPF ventilfjäder racekit steg 3
* PPF Justerbart kamdrev Nuke
* PPF HeavyDuty Vippor
Bottendelen:
* PPF O-ringat block M20B25
* PPF Sotningssats och kompletteringssats
* PPF Lager
* PPF Högflödes Oljepump m21