Söderlings Volvo 242 -75 M50B29
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Här är lite bilder som är inlaggda på andra forum.
Ja hoppas ingen har nått imot att ja länkat deras bilder vidare, isf är det bara att PM:a mig.
MasterDevil wrote:Här kommer lite bilder som jag har knäppt på bilen på Mantorp Gatebil 2008
Har Fler bilder på den med,
om du vill ha dom så kan jag skicka dom till dig om du vill.
// Marcus
Ja hoppas ingen har nått imot att ja länkat deras bilder vidare, isf är det bara att PM:a mig.
tulo wrote:menade inte att den var slö, men med över 800hk, breda slicks o 4 länk så borde den gå bättre är väl bara o prova på en riktig stripp i sommar
jag hade kompisar med 530hk som åkte 0-100 på 9 sekunder med en AP-22 performancemeter (samma typ av grej som g-tech). långsammare än vad bilen i fråga hade original.
men ibland så kom han iväg och satte 4,x sekunder 0-100 när allt klaffade.
det jag vill säga är att man kan missa ibland oavsett vapen.
Då kommer det äntligen lite uppdatering
Idag har bilen genomgått Registreringsbesiktning och Kontrollbesiktning utan anmärkning igen.
Denna gång har jag reggat bilen med rallystolar, 325mm bromsskivor med wilwood 6-kolvs ok fram, singel torkare (dom missade den förra gången) samt så är den TURBOKONVERTERAD nu.
Så att bilen är helt godkänd som den står nu med turbo och allt.
Bilderna är tagna direkt när ja fick in bilen i garaget efter besiktning idag.
Idag har bilen genomgått Registreringsbesiktning och Kontrollbesiktning utan anmärkning igen.
Denna gång har jag reggat bilen med rallystolar, 325mm bromsskivor med wilwood 6-kolvs ok fram, singel torkare (dom missade den förra gången) samt så är den TURBOKONVERTERAD nu.
Så att bilen är helt godkänd som den står nu med turbo och allt.
Bilderna är tagna direkt när ja fick in bilen i garaget efter besiktning idag.
Gött med reggat..
Kan det ha att göra med att det är en 75:a? kanske bara chansar brukar ju vara lite lättare med de mesta då.
Kan det ha att göra med att det är en 75:a? kanske bara chansar brukar ju vara lite lättare med de mesta då.
E30 325 Turbo
Pojekttråd
Pojekttråd
sidenmark wrote:tjenare får grattulera , måste kännas skönt att kunna få den igenom med turbo o allt är det nya regler som gör det möjligt eller ?? trode det ej gick
om man ej hade motor som det satt turbo på från fabrik
mvh robban
Stämmer bra att det är för att det är en -75 samt att den är reggad som ombyggt fordon.
Då gäller inga mer avgaskrav än max 4.5 i CO och sluten vevhusventilation. Och sen max 15kw/100kg
Hittade dom nya uppgifterna på VV.se om bilen nu:
Regnr: HCL748
Färg: LILA
Fabrikat: VOLVO 242 1112111 B
Fordonsslag: PB
Tillägginformation
Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet.
MOTOR:BMW 6 CYL.TYP M50B25 KONVERTERAD TILL TURBODRIFT
VÄXELLÅDA:BMW 5-VÄXLAD
BROMSAR FRAM: VENTILERADE SKIVOR 325 MM, WILLWOOD 6-KOLVS OK
HJULUPPHÄNGNING BAK:EGEN TILLVERKNING,4-LÄNK
BENSINTANK PLACERAD I BAGAGEUTRYMME
T12B OMBYGGT FORDON
T31A MOTORN UTBYTT
T31B MOTORN ÄNDRAD
T71E SKYDDSBUR
T71K SPÅRVIDD FRAM 1440 MM
T71L SPÅRVIDD BAK 1380 MM
Vesslan wrote:HOjj... Fan va gött o åka lagligt:P hehe har jag missat ellr reggades den öven med E85 bränsle???
Nej ja struntade i det pga att man var tvungen att ha intyg på att allt i bränslesystemet var godkänt för Etanol.
Och som på mina stålomspunna soppaslangar finns det inga märkningar på. Då hade ja fått byta dom isf fast ja vet att dom är godkända fast ja inte kan bevisa det.
Så ja tyckte det vart alldeles för mycket utgifter och pappersjobb för att få nått sånt igenom.
Sen vad ja vet så är det inte förbjudet att köra Etanol i en bensinbil idag.
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Fråga dom inget hur mycke effekt det va i bilen?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com