Ang effekt och m20b25 utbytes topp..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ang effekt och m20b25 utbytes topp..
tja..
Undrar hur mycket effekt en utbytes topp från BMW tål..
De e dem som man kan/kunde köpa nya...
INTE svetsad, dock ordentligt portad...
mvh
Undrar hur mycket effekt en utbytes topp från BMW tål..
De e dem som man kan/kunde köpa nya...
INTE svetsad, dock ordentligt portad...
mvh
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
En liten fundering bara...
Oavsett om man laddar 1bar eller 9bar, så är ju detta inte ens i närheten, gämfört med förbränningstrycket...
förstår inte varför just laddtrycket skulle vara så relevant i samanhanget?
Ok att högre ladd oftast innebär högre förbränningstryck, men funderingen gällde alltså varför det alltid tjatas om detta laddtryck?
Detta är ju vanligt även i diskutioner om t.ex hur högt tryck ett kolvtak klarar, eller hur mycket man vågar ladda med std-stakar etc.
over and out//Flaxis
Oavsett om man laddar 1bar eller 9bar, så är ju detta inte ens i närheten, gämfört med förbränningstrycket...
förstår inte varför just laddtrycket skulle vara så relevant i samanhanget?
Ok att högre ladd oftast innebär högre förbränningstryck, men funderingen gällde alltså varför det alltid tjatas om detta laddtryck?
Detta är ju vanligt även i diskutioner om t.ex hur högt tryck ett kolvtak klarar, eller hur mycket man vågar ladda med std-stakar etc.
over and out//Flaxis
förvirrad!!!
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
vet att man egentligen ska kolla men förbränningstrycket, men då ja inte riktigt vet exakt vilket förbränningstyck man har i orig. utförande, o med olika laddtryck blir de mycket enklare o helt enkelt kolla vilket ladd man ska ligga under för att vara på den säkra sidan...
dessutom ökar ju inte förbränningstrycket linjärt med laddtrycket så att man enkelt kan kolla vilket förbränningstryck man ska ligga under o därmed vilket laddtryck, eller har ja fel...
dessutom ökar ju inte förbränningstrycket linjärt med laddtrycket så att man enkelt kan kolla vilket förbränningstryck man ska ligga under o därmed vilket laddtryck, eller har ja fel...