Norsk PPF e30 på bilsportmässan
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vi byggde allt "runt omkring" maskinen.
Bilen kom hit två veckor före sista vändan på Rudskogen och vi jobbade stenhårt en vecka och byggde allt.
Sen hämtade grabbarna på SS bilen och fick motorn klar och bilen körde på Rudskogen.
82X hk på 1,2 bar. Seg respons, men det var ingen boostcontrol på i bänken, så det går säkert att få betydligt bättre.
Bromsningen var feg då det absolut inte fick gå sönder före Rudskogen, så ny 1000++ bromsning kommer i vinter.
Bilen kom hit två veckor före sista vändan på Rudskogen och vi jobbade stenhårt en vecka och byggde allt.
Sen hämtade grabbarna på SS bilen och fick motorn klar och bilen körde på Rudskogen.
82X hk på 1,2 bar. Seg respons, men det var ingen boostcontrol på i bänken, så det går säkert att få betydligt bättre.
Bromsningen var feg då det absolut inte fick gå sönder före Rudskogen, så ny 1000++ bromsning kommer i vinter.
www.ssperformance.no
Ligger fler bilder der, jeg har tagit dom faktisk
Den bremset 829 hk i høst ja.
Ligger fler bilder der, jeg har tagit dom faktisk
Den bremset 829 hk i høst ja.
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
Tog två bilder på den på mässan
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/19775Norsk%20ppf.jpg
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/14620norsk%20bmw.jpg
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/19775Norsk%20ppf.jpg
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/14620norsk%20bmw.jpg
-
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
- Contact:
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
- Contact:
Tjena!
Det var väldans!
Var det sådana kammar du mailade mig angående? Omslipade orginalkammar? Funkar med orginaltryckare?
Mirafrästa säten och portad. Och över 800hk. Grymt imponerande! Verkar som om jag håller mig till en renodlad 3,6. Har varit inne lite på att köpa mig en 3,8 topp och insug. Men 3,6an verkar ha potensial till fyrsiffrigt utan problem.
Får ta och kolla vad jag ska köpa för sätesstål till miran som kan användas på Bmw topp då!
Jag blir bara mer och mer imponerad av dessa S maskiner!
/Ante
Det var väldans!
Var det sådana kammar du mailade mig angående? Omslipade orginalkammar? Funkar med orginaltryckare?
Mirafrästa säten och portad. Och över 800hk. Grymt imponerande! Verkar som om jag håller mig till en renodlad 3,6. Har varit inne lite på att köpa mig en 3,8 topp och insug. Men 3,6an verkar ha potensial till fyrsiffrigt utan problem.
Får ta och kolla vad jag ska köpa för sätesstål till miran som kan användas på Bmw topp då!
Jag blir bara mer och mer imponerad av dessa S maskiner!
/Ante
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
- Contact:
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 43
- Joined: 30 Nov 2005, 18:56
- Location: Arvika
- Contact: