Norsk PPF e30 på bilsportmässan

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Norsk PPF e30 på bilsportmässan

Post by JimmyA »

stensth
Posts: 133
Joined: 20 Nov 2005, 18:18

Post by stensth »

Var det inte den som bromsade runt 800hk på 1,2 bars laddtryck? Och fullt laddtryck rätt sent?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi byggde allt "runt omkring" maskinen.

Bilen kom hit två veckor före sista vändan på Rudskogen och vi jobbade stenhårt en vecka och byggde allt.

Sen hämtade grabbarna på SS bilen och fick motorn klar och bilen körde på Rudskogen.

82X hk på 1,2 bar. Seg respons, men det var ingen boostcontrol på i bänken, så det går säkert att få betydligt bättre.

Bromsningen var feg då det absolut inte fick gå sönder före Rudskogen, så ny 1000++ bromsning kommer i vinter.
User avatar
Espen|3k
Posts: 42
Joined: 20 Nov 2005, 14:09
Location: Tønsberg/Norway
Contact:

Post by Espen|3k »

www.ssperformance.no

Ligger fler bilder der, jeg har tagit dom faktisk :wink:

Den bremset 829 hk i høst ja.
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

Post by Turbo_folke »

BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

den e fet!
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Vad är det för "märke" på fjäderbenstaget? Måste ha.... :D
Henrik Back
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Hej!

Frän bil! :D

Blev väldans nyfiken på motorn .

Någon som vet vad som är/om det är gjort något med toppen?

Samt vad för kamvärden?

Mvh Ante
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

PPF kamaxlar:)

Toppen är portad samt mirafrästa säten.
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Tjena!

Det var väldans! :D

Var det sådana kammar du mailade mig angående? Omslipade orginalkammar? Funkar med orginaltryckare?

Mirafrästa säten och portad. Och över 800hk. 8) Grymt imponerande! Verkar som om jag håller mig till en renodlad 3,6. Har varit inne lite på att köpa mig en 3,8 topp och insug. Men 3,6an verkar ha potensial till fyrsiffrigt utan problem.

Får ta och kolla vad jag ska köpa för sätesstål till miran som kan användas på Bmw topp då! :D

Jag blir bara mer och mer imponerad av dessa S maskiner!

/Ante
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Detta är endast med 1.27 bar.
Den ger nog 1000 lätt.

Dessa kammar är mkt vassa,rycker lite på låga varv.Men det är ju en racebil....

Jag har mildare kammar i min!
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Hej!

Dessa kammar går alltså att slipa på orginal ämmen? Så man slipper beväret med att tillverka nya billet stommar?

Funket de även med orginaltryckare?

/Ante
User avatar
Love
Posts: 151
Joined: 20 Nov 2005, 16:40
Location: Bollnäs

Post by Love »

Ante:har du gett upp planerna på Volvo motor i 240:in?
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.

www.pom.info.se
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ante Karlsson wrote:Hej!

Dessa kammar går alltså att slipa på orginal ämmen? Så man slipper beväret med att tillverka nya billet stommar?

Funket de även med orginaltryckare?

/Ante


Ja dom går att slipa.
Samt man använder origtryckare.
Ante Karlsson
Posts: 43
Joined: 30 Nov 2005, 18:56
Location: Arvika
Contact:

Post by Ante Karlsson »

Hej!

Andreas: Okey ,låter fint det.
Post Reply