Strandholm - 100% laglig S50 E30 Touring.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
correctomundo. Du vinner en lista på vad för stötdämpare och fjädrar jag köpt! Skriv ut och rama in och häng på väggen vetja!
Bakvagn:
Fjäder: Millway 2,25" 127mm 675lbs
Hjälpfjäder: Millway 2,25" 50mm 41lbs
Stötdämpare: Bilstein B8 Sprint 160/55
Framvagn:
Fjäder: Millway 2,5" 153mm 450lbs
Hjälpfjäder: Millway 2,5" 100mm 41lbs
Stödämpare: Bilstein B8 Sprint
Bakvagn:
Fjäder: Millway 2,25" 127mm 675lbs
Hjälpfjäder: Millway 2,25" 50mm 41lbs
Stötdämpare: Bilstein B8 Sprint 160/55
Framvagn:
Fjäder: Millway 2,5" 153mm 450lbs
Hjälpfjäder: Millway 2,5" 100mm 41lbs
Stödämpare: Bilstein B8 Sprint
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
-
- Posts: 13
- Joined: 28 Oct 2008, 18:26
- Location: Lidköping
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
ecm_z28 wrote:trevligt linus
har du 5bult nu eller är inte allt klar ännu?
jovars, 5bult runtom sedan länge nu. Förresten, jag har inte skänkt bort någon kofångare till dig va? Hittar fan inte främre kofångaren och har en polare som skulle ha användning för den hehe.
Du har inga länkarmar liggandes och skräpar?
Har nu monterat coiloverserna och allt runtomkring i väghållningssvängen. (justerbara topplagringar, excentiskt bakre stötdämparlager osv...)
kan medela att kapa och slipa bort original fjädertallricken = skitgöra!
Skall även höra med SFRO vad dom tycker om dropstops.
Förövrigt, Bilsteindämparna får GE motorsport prylarna som satt på att framstå som Toys'R'Us! :]
xelerator sponsrar med skärmrullare så lär valsa skärmarna inom en snar framtid också men det börjar ta slut i kassan så får se hur det blir med lackering i december, kanske måste skjuta på det.
Cossy Calle wrote:Vart handlade du lagren?
är ute efter något sådant till min.
Mvh Calle
Millway.se säljer. Jättetrevlig kille!
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Amplify wrote:ecm_z28 wrote:trevligt linus
har du 5bult nu eller är inte allt klar ännu?
jovars, 5bult runtom sedan länge nu. Förresten, jag har inte skänkt bort någon kofångare till dig va? Hittar fan inte främre kofångaren och har en polare som skulle ha användning för den hehe.
Du har inga länkarmar liggandes och skräpar?
Har nu monterat coiloverserna och allt runtomkring i väghållningssvängen. (justerbara topplagringar, excentiskt bakre stötdämparlager osv...)
kan medela att kapa och slipa bort original fjädertallricken = skitgöra!
Skall även höra med SFRO vad dom tycker om dropstops.
Förövrigt, Bilsteindämparna får GE motorsport prylarna som satt på att framstå som Toys'R'Us! :]
xelerator sponsrar med skärmrullare så lär valsa skärmarna inom en snar framtid också men det börjar ta slut i kassan så får se hur det blir med lackering i december, kanske måste skjuta på det.Cossy Calle wrote:Vart handlade du lagren?
är ute efter något sådant till min.
Mvh Calle
Millway.se säljer. Jättetrevlig kille!
nä inga kofångare :/
har inga på lager heller
blir att leta billig tank till vinterbilen och hitta vattenläckaget på den jäveln snart borde de va dags för VBC...
Björn Strömberg
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud.
Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen
Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Amplify wrote:valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud.
Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen
jag har oxå planer på breddning trots touring. inte m3 dock, snarare "avesta" fast man får ta med sig bakdörren oxå.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
bullen! wrote:Amplify wrote:valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud.
Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen
jag har oxå planer på breddning trots touring. inte m3 dock, snarare "avesta" fast man får ta med sig bakdörren oxå.
coolt som fasen!
Men måste fråga, är det mestadels föratt få plats med större ostar eller finns det några estetiska önskningar i det hela? Skickar dig ett PM med ett tips på hur du kan tjäna utrymme innåt då jag misstänker att du mestadels är ute efter lite bett iomed den överdimensionerade effekten i din pulka.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Amplify wrote:bullen! wrote:Amplify wrote:valsning urartar till breddning. Försöker göra min egna tolkning på hur man kan bredda dessa bilar och räknar med som minst 2cm bredare på varje sida. Touring/sedan är inte så enkelt att bredda iomed dörrn sitter så satans nära men tycker mig ha ett bra designkoncept för det hela. Är dock nog mer designörd än metallarbetare så blir spännande att få fram resultatet jag fantiserat ihop i mitt huvud.
Bilder får ni inga, vill ju inte förstöra spänningen
jag har oxå planer på breddning trots touring. inte m3 dock, snarare "avesta" fast man får ta med sig bakdörren oxå.
coolt som fasen!
Men måste fråga, är det mestadels föratt få plats med större ostar eller finns det några estetiska önskningar i det hela? Skickar dig ett PM med ett tips på hur du kan tjäna utrymme innåt då jag misstänker att du mestadels är ute efter lite bett iomed den överdimensionerade effekten i din pulka.
det är för att kunna ha en låg bil med frigång om man ska ha riktiga däck. inget för syns skull.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
JErngren wrote:måste fråga. Du har inte köpt den bilen här nere ifrån Nyköping? Bilen med fälgar, modell och även bakrunden på bilden känns sjuk mycket igen.
jopp, var i oxelösund å hämtade denna "99% rostfria" *skratt* skapelse.
köpte av pltk men mattise30tk skall tydligen också ha piskat denna bil under en tid.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.