Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Chris
Posts: 57 Joined: 14 Mar 2006, 21:10
Location: Malmö
Post
by Chris » 14 Apr 2006, 12:20
Bmwandreas wrote: Du ska använda orig triggerskivan som ska sitta innanför kamdrevet.
Det är 1mm avstånd orig.
Sorry. men fattar inte riktigt nu .. ska det sitta ett triggerhjul där ?
Kan du inte försöka skicka någon bild så jag kan se vad du menar ?
jag har köpt motorn färdigbyggd då där inte sitter nått sånt ..
Jag la ut 2st bilder här.. ska det inte se ut så ??
E30 Touring M50B25 Turbo
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 14 Apr 2006, 16:20
Nej det sitter en triggerskiva innanför kamdrevet orig.
Köp en sån!
Vipe
Posts: 314 Joined: 28 Feb 2006, 02:53
Location: Mo i Rana, Norge
Post
by Vipe » 10 Jan 2007, 14:19
Ser dette er en gammel tråd, men stiller en fråga likevel:
Er det kam-trigger på alle M50-motorer?
1995 BMW 328i 600whp/800nm
sjöbba
Posts: 388 Joined: 18 Dec 2005, 18:22
Location: Ludvika
Post
by sjöbba » 11 Jan 2007, 07:06
Vipe wrote: Ser dette er en gammel tråd, men stiller en fråga likevel:
Er det kam-trigger på alle M50-motorer?
det antar jag! min var utan vanos men jag kan väll aldrig tro det ska vara nån skillnad på vanosmaskinen
Dofilus
Posts: 310 Joined: 16 Mar 2006, 17:51
Location: Örebro
Post
by Dofilus » 11 Jan 2007, 10:37
kamgivaren är utav vr-typ på icke vanos och hall varianten på vanos.
Firebird formula 400-71 BW480 Vipec v88, Cbr 1000rr-07
Vipe
Posts: 314 Joined: 28 Feb 2006, 02:53
Location: Mo i Rana, Norge
Post
by Vipe » 11 Jan 2007, 12:06
Tusen takk for nyttig info!
1995 BMW 328i 600whp/800nm