vad rasar först??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag har ju som bekant kört e85 i mina volvos bra länge nu(ja lr i 3 år iallafall)
å det man kan säga är att det funkar mindre bra i vinterbilar.
det där med pikningar finns ju delade meningar om.
men en tändkurva som funkar för bensin är iallafall helt lungt å köra e85 med.
spikningar som inte varken syns LR uppfattas av vanlig knacksensor.
dem känner jag mej inte speciellt orolig för.
ska iväg å hämta spridarna nu8. bara kompisen som äger bilen får gå ut idag för sin tjej så monteras dem idag å ställer in LMM.
annars blir det väll till helgen.
återkommer med besked. ska iväg å kolla om dem har 12.9 bult hemma på järnaffären som passar.
Är rätt många som kör med det på volov så borde funka bra på bmwn med tycker jag.
sitter bla. 12.9 insex på dem tidiga b21et motrerna. är det godkännt av volvo så borde det inte va nån fara. misstänker att ARP bulten inte sträcker sej nänmvärt dem heller
å det man kan säga är att det funkar mindre bra i vinterbilar.
det där med pikningar finns ju delade meningar om.
men en tändkurva som funkar för bensin är iallafall helt lungt å köra e85 med.
spikningar som inte varken syns LR uppfattas av vanlig knacksensor.
dem känner jag mej inte speciellt orolig för.
ska iväg å hämta spridarna nu8. bara kompisen som äger bilen får gå ut idag för sin tjej så monteras dem idag å ställer in LMM.
annars blir det väll till helgen.
återkommer med besked. ska iväg å kolla om dem har 12.9 bult hemma på järnaffären som passar.
Är rätt många som kör med det på volov så borde funka bra på bmwn med tycker jag.
sitter bla. 12.9 insex på dem tidiga b21et motrerna. är det godkännt av volvo så borde det inte va nån fara. misstänker att ARP bulten inte sträcker sej nänmvärt dem heller
jaha. polaren ringde just. toppackningen gick för några minuter sen.
började plötsligt bolma vitt å vattenivån hade sjunikt.
men tempen hade inte gått uppp nått alls så förhoppningsvis har toppen klarat sej.
blir väll å riva dän toppen, plana av den, limmad kopparpackning å riva ur lite material ur toppen sen stumma topplocksbult av nått märke.
vart finns biligaste kopparpackning??
började plötsligt bolma vitt å vattenivån hade sjunikt.
men tempen hade inte gått uppp nått alls så förhoppningsvis har toppen klarat sej.
blir väll å riva dän toppen, plana av den, limmad kopparpackning å riva ur lite material ur toppen sen stumma topplocksbult av nått märke.
vart finns biligaste kopparpackning??
peppe wrote:12.9 bultar är bra, problemet är att gängorna i blocket går. Säger dom lärda.
Det som är det fina med ARP att man belastar själva pinn bulten istället för gängorna i blocket.
12.9 pinbult lär gå tyckerj ag.
pajjar gängona när man drar fast bulten eller när man kör ?
drog fast min topp igår och va nervös så jag slänge en gammal topp på ett gammalt block och provade lite olika moment... 120nm höll det blocket för, mer provade jag inte... 12,9 bultar...
drog min topp 85nm med 12,9 bultar.. funkade för en kompis hoppas det funkar för mig.. ska man dra hårdare kanske?
mvh /// rille
jag drog mina bultar 85nm också. det håller då än. tror inte det är så lätt att dra sönder gängorna om det inte är olja eller smuts där. vet en kompis som har användt 12:9 bultar på m20b25 MÅNGA gånger utan problem iaf.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
då blir det å åka till eneby järn å handla bult på tisdag då.
prata med en kille här i stan som kunde fixxa kopparpackning i 2mm för strax under 1000kr till mej.
(om nån mer är sugen så kanske jag kan fixxa fram ett gäng extra)
vet iofs inte hur pass tätt det blir med koppar. men på tex volvos 16v motor sitter ingen packning alls mellan topp å kambrygga, där används specialklister för å täta för vattnet å oljan.
en till snabbfråga när tråden ändå är igång.
toppen ska iväg på renovering. vad är det för packboxar, ventiltätningar å dyl som behövs ??
prata med en kille här i stan som kunde fixxa kopparpackning i 2mm för strax under 1000kr till mej.
(om nån mer är sugen så kanske jag kan fixxa fram ett gäng extra)
vet iofs inte hur pass tätt det blir med koppar. men på tex volvos 16v motor sitter ingen packning alls mellan topp å kambrygga, där används specialklister för å täta för vattnet å oljan.
en till snabbfråga när tråden ändå är igång.
toppen ska iväg på renovering. vad är det för packboxar, ventiltätningar å dyl som behövs ??
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator