Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Christian.N
Posts: 2834 Joined: 15 Apr 2008, 21:38
Location: Enköping
Post
by Christian.N » 17 Oct 2008, 18:13
shomakie wrote: Sådär! Besiktad och klar med blankt papper!! =) besiktningsmannen sa följande: -trodde du skulle ha turbo? -nej!! det får man ju inte! -får och får, det är snälla djur på gotland! -haha, fin oljeretur i blocket! =)
Haha så jävla skönt med såna snubbar
Grattis till ett blankt papper
Enköping, 073-3104393
birro
Posts: 1116 Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka
Post
by birro » 18 Oct 2008, 10:41
grattis!
Christian.N
Posts: 2834 Joined: 15 Apr 2008, 21:38
Location: Enköping
Post
by Christian.N » 01 Nov 2008, 21:58
Din polares Ascona A ( Är väl en sån ) Har den rullat i enköping förut?
Tror fan en polare till mig har haft den förut
Enköping, 073-3104393
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 02 Nov 2008, 19:23
Christian.N wrote: Din polares Ascona A ( Är väl en sån ) Har den rullat i enköping förut?
Tror fan en polare till mig har haft den förut
det har fan ingen aning om asså =)
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 02 Nov 2008, 19:24
Fixat till ett nytt insug med luftanslutningar på toppen..
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 06 Nov 2008, 19:12
Varit o hämtat min väghållningssats idag...kommer bli kanon!
Även monterat nipplarna på insuget men Jani i garaget ville svetsa ett plenum så ett sånt får det bli sen =)
Tackar anders på Waarwest
Scrazher
Posts: 659 Joined: 31 Mar 2006, 16:14
Location: Luleå
Post
by Scrazher » 06 Nov 2008, 23:37
Hmm sätta ett tjugi-insug på en tjufemma...?
Fast iofs vad skiljer mer än formen på övredelen av rören egentligen
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 07 Nov 2008, 08:01
Vad ja fattat så finns det bara ett insug till 6:orna på m20 maskin...är bara spjället som är mindre på 2litern. för det e samma bultdelning på alla spjällen...eller rätta mig om ja har fel?!
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 07 Nov 2008, 08:37
Alla insug passar men 2l har mindre kanaler.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 07 Nov 2008, 08:56
Bäckis wrote: Alla insug passar men 2l har mindre kanaler.
ok..tack för snabbt svar =) men me tanke på att mitt effektmål är runt 400hk så borde det räcka me tanke på att karel kör över 500påsar me orginsug!
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 07 Nov 2008, 09:45
Ja, men kanske dumt att montera en strypning då ett 2,5 insug kostar typ 100kr? Att gänga 4 hå¨l är ju inte direkt raketforskning
Använd 2,5 då spjället är mkt mindre också på 2.0.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 07 Nov 2008, 09:46
Och Limmet över 1000Hk medoriginal insug..
Det är inget som säger att ett custom-made insug är bättre än ett original insug. Men det kanske ser fränare ut!