En lååång kväll avklarad. Funderade några timmar på hur i helvete jag skall få handbromsen på m3 skivorna att lira med e30 bärarmen då innerdiametern på skivan där backarna ligger är 18cm medans standard på e30 är 16cm. Har dock kommit fram till en bra lösning, vet inte riktigt om det är "standard procedure" att göra så hehe men någon måste ju pröva
Framvagnen fick lite kärlek den med, tog lite bilder föratt underlätta för andra som funderar på att göra samma operation.
Tack till Björne(ecm_z28) för hylsorna och muttrarna!
Mått på hylsa och mutter:
Vet ej vem som gjort ritningarna men tack så jättemycket!

(Vi skippade dock m4 låsningsfunktionen)
Ett stycke m3 e36 3.0 bromssköld. Passar förvånandsvärt bra på e30. Bara kapa lite på ett ställe och böjja lite på han och fixa infästningarna så är man hemma. Tar max 10min!

Observera att även e30 lagerdammskyddet sitter monterat. Det fungerar utmärkt att ha det kvar tack vare den tjocka flänsen på hylsan. 5mm eller mer rekomenderas. (Bonjes ritning säger 1.5mm om jag inte minns fel)
Hylsa och mutter på plats.

(hylsjäveln svalnade så satans snabbt då jag endast hade en kaffebryggare att värma han i haha så fick tvinga i han genom att skruva i muttern. Inget som rekomenderas om man är hispig över gängorna
unt e36 nav monterat bitte
den obligatoriska skrytbilden
Imorgon skall bakvagnen ihop!
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.