DelJoJJo wrote:Först och främst gäller de att få en jämn å fin yta att arbeta med.. ett 240 papper kanske kan va bra då. Men iom att din redan har en bra yta att börja slipa på så kanske du kan börja med 320.. arbeta länge med detta pappret för att få en bra yta.. byt sedan till ett 400 papper och våtslipa.. sen 800 och våtslip.. fortsätt upp till 2000 våtslip tills du har en ordentligt fin yta.. där reporna inte är så jätte synliga.. egentligen ska man gå ännu längre för att få absolut repfritt resultat. =/
Behöver man värkligen gå så långt som 2000 våtslip,tar inte polerpastorna och sialaskiva/lappolerskiva dom repor som blir av 800 våtslip?
Jag tycker att man borde gå ända till 2000 för ett bra resultat. Och då använder jag ingen sisalskiva, utan går direkt på med en upptrådad trissa och glänsvax.. egentligen ska man slipa med ännu finare innan poleringen =)
Ticco: Egentligen har ja inte riktigt så mycket fritid som man kan tro. De var mest de att när ja väl hade börjat så kunde man ju inte sluta mitt i alltihop, skulle bli lite fel då =).. Hade ja haft flickvän så hade ja nog kunnat glömma blinget Sen började att slipa ner skiten i mycket god tid så att de har räckt att stå 3 timmar i stöten å slipa. Längre än så orkar man knappt =)
Henke: De tog sina timmar.. Jag har säkert stått å gnott en 40 timmar på de.. meen då testade ja mycket olika metoder och trissor när ja slipade.. Med rätt grejjer från början skulle man väl kunna halvera tiden kanske.. eller fan, tveksamt =) Polera går fort däremot
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
kan ingen göra en lista på vad för saker man behöver? å vad man kan köpa de typ? skulle vara jätte snällt.
Mirre:
jobbar du med nåt som heter sw??? i eslöv ligger vid mobergs typ?? min lilebror praktiserar där, och han sa att nån som hetter mirre har en bmw som e konv me turbo/kompressor..? stämmer? e de du? tror jag har sett din bmw me meca osså.
Jo men visst.. Om man skiter man pengar kan man ju lämna kompressorkåpan till turbon på polering dit för nätta 2500 :-
Men seriöst... vem fan betalar dessa summor för att det ska glänsa lite?
Ja.... jag vet.. jag lämnar alla aulkåpor till motorn + tryckrör, turbo dump mm mm sen löser jag ut delarna för typ 50000 kr..
Krillian wrote:kan ingen göra en lista på vad för saker man behöver? å vad man kan köpa de typ? skulle vara jätte snällt.
Mirre:
jobbar du med nåt som heter sw??? i eslöv ligger vid mobergs typ?? min lilebror praktiserar där, och han sa att nån som hetter mirre har en bmw som e konv me turbo/kompressor..? stämmer? e de du? tror jag har sett din bmw me meca osså.