Wärniss E30 327im Gatlaglig BMW turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Wärniss wrote:okej låter bra Får hoppas det passar sen. ska böjra jaga fälgar när jag fått hem bromsar så dom verkligen får plats. beror ju lite på hur mycket fälgarna bygger innåt..
Erik
hmmm, större bromsar?
jaga då fälgar som har högre ET så du spacear ut dom till ET13 istället så dina bromsar får plats.
BRUZZE köpte på sig brock b1 fälgar 8,5x17" ET13 fram och han fick inte på dom med sina brembo ok.
kompisen har samma problem med sina fälgar. tror han mätte o kom fram till att han va tvungen att spacea ut dom till ET -7 ungefär så att oken skulle få plats.
The Lower Class
compomotive Mo5 og 6 går.
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-
här har det inte hänt mycket den senaste tiden..
Har köpt mig en v70R som brukis. köpte den billigt med trasig topp. den hade stått i 2 år så den behövde lite kärlek.
Nu är den iaf bes och klar så jag har börjat pilla med bmw'n igen.
Är det någon som vet ifall det kan passa med ett fjäderbenstag fram? eller funkar det inte pga placering av msd spolarna?
Någon i närheten som har ett stag som ligger för att provmontera?
Håller i övrigt på att fixa ny olje retur från turbon.
Gör om mitt soppa system lite.
Ska byta placering på olje givarna, har köpt en adapter på biltema som man sätter mellan oljefiltret och huset, men frågan är om det får plats, ser tajt ut på längden..
ska även bygga om vevhus burken med ett till stort filter och nya fästen.
ska flytta btr'en också.
förhoppningsvis ska jag även hinna få dit 4p bältet och en givare på kopplingspedalen för lanch innan k-sport prylarna kommer..
Snart är sommaren här
Har köpt mig en v70R som brukis. köpte den billigt med trasig topp. den hade stått i 2 år så den behövde lite kärlek.
Nu är den iaf bes och klar så jag har börjat pilla med bmw'n igen.
Är det någon som vet ifall det kan passa med ett fjäderbenstag fram? eller funkar det inte pga placering av msd spolarna?
Någon i närheten som har ett stag som ligger för att provmontera?
Håller i övrigt på att fixa ny olje retur från turbon.
Gör om mitt soppa system lite.
Ska byta placering på olje givarna, har köpt en adapter på biltema som man sätter mellan oljefiltret och huset, men frågan är om det får plats, ser tajt ut på längden..
ska även bygga om vevhus burken med ett till stort filter och nya fästen.
ska flytta btr'en också.
förhoppningsvis ska jag även hinna få dit 4p bältet och en givare på kopplingspedalen för lanch innan k-sport prylarna kommer..
Snart är sommaren här
Erik W
Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
Nu har jag fixat lite med bilen.
Flyttat btr, Sitter ett till filter på vevhusventen.
Har snyggat till dragningen av tändkablarna.
Har fått dit adaptern mellan filter och huset, det fick bli ett saab filter som är kortare, även returen från turbon är bytt.
Har dragit ny matning till catch tanken och en ny retur från catch till original tanken.
4p bälte är på plats
Nu är det bara launch knappen som jag ska sätta vid kopplingspedalen kvar innan jag kan börja med väghållning och bromsar.
Åkte en sväng i fredags till Ingarö och Västerås. På Ingarö hämtade jag mina k-sport coilovers och k-sport 330mm frambromsar.
I Västerås var jag och köpte en uppsättning 17" av Pizza här på forumet.
Ska bli kul att montera alla nya saker
Flyttat btr, Sitter ett till filter på vevhusventen.
Har snyggat till dragningen av tändkablarna.
Har fått dit adaptern mellan filter och huset, det fick bli ett saab filter som är kortare, även returen från turbon är bytt.
Har dragit ny matning till catch tanken och en ny retur från catch till original tanken.
4p bälte är på plats
Nu är det bara launch knappen som jag ska sätta vid kopplingspedalen kvar innan jag kan börja med väghållning och bromsar.
Åkte en sväng i fredags till Ingarö och Västerås. På Ingarö hämtade jag mina k-sport coilovers och k-sport 330mm frambromsar.
I Västerås var jag och köpte en uppsättning 17" av Pizza här på forumet.
Ska bli kul att montera alla nya saker
Erik W
Här kommer lite bilder på det jag skrivit om tidigare..
Bälten
Shift ligth
Nya returen i tanken
Adaptern för olje givare
Flytt av Btr och fixat extra filter på vevhusventilationen
Dragit om tänd kablar och vacum slangar
Nu är det bara launch knappen kvar men det är på gång..
Bälten
Shift ligth
Nya returen i tanken
Adaptern för olje givare
Flytt av Btr och fixat extra filter på vevhusventilationen
Dragit om tänd kablar och vacum slangar
Nu är det bara launch knappen kvar men det är på gång..
Erik W