S50B30 och S38B38

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Burn0ut
Posts: 452
Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:

S50B30 och S38B38

Post by Burn0ut »

Hej!

Hur svårt är det att få tag i S50B30 och S38B38or? Vad får man ge för dom?
Hur mycket effekt kan man plocka och ändå ha körbarhet och driftsäkerhet?

Mvh Johan :twisted:
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi har snart en helt komplett S50B30 med växellåda till salu.
Montera smidda kolvar för lägre kompression,smidda stakar,oringa blocket.

Då har du en motor som klarar 6-700hk.
Burn0ut
Posts: 452
Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:

Post by Burn0ut »

Och var kommer priset hamna?
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ca 25000kr.
Den är helt komplett med kabelhärva och ecu
User avatar
camata
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 16:23

Post by camata »

Bmwandreas wrote:Ca 25000kr.
Den är helt komplett med kabelhärva och ecu


OT:
Om den är relativt "renoverad" och turn on key så är det ju ingen dum affärsidé! (motorfästen till M30-i-E30 och S50-i-E30 skulle kanske inte heller vara så dumt? - fast det är iofs inte så avancerat att göra själv...)
Burn0ut
Posts: 452
Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:

Post by Burn0ut »

om det är om 2-3 veckor eller senare tar jag nog den. :lol: :wink:
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
Post Reply